آشنایی با انواع سایبان ها

سایه بان بازویی به نمونه ای از سایبان ها اطلاق می گردد، که دارای بازوهایی جمع شونده میباشند. این سایبان ها نیزاز لحاظ کاربردی به دو دسته استخر شنا و استخر ماهی دسته بندی می شوند. حداقل عرض این سایبان عمودی ۱ متر و حداکثر آن ۳ متر می باشد . حداکثر بازشو این نوع سایبان ۵۰/۱ می باشد . همیشه 20 سانتیمتر دورپیچ محور سایبان است – به عنوان مثال اگر بازشو مفید 2/5 متر نیاز دارید باید 2/7 متر خریداری شود.

و با استفاده از جنس مناسب، دوام و راحتی را برای شما فراهم می کند از ورق های اکریلیک، پلی کربنات، نورگیرهای حبابی و بهترین یراق آلات المینیومی استفاده می کنند. بهترین سایبان ماشین (پارکینگ)بعد از بررسی انواع سایبان ماشین، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که بهترین سایبان خودرو در بین انواع آن کدام است. زیرا یک فضای بسته است و امکان رشد و بلند شدن زیاد درختان در آن وجود ندارد. توری سایبان یک روش جدید برای نگهداری و رشد زیاد گیاهانی مثل نیشکر، خیار و گوجه می باشد. این ماده از ترکیبی از مواد جدید با مقاومت بالا مانند PVC ، PVDF ، PTFE و آلیاژ تیتانیوم – آلومینیوم ساخته شده است. سایبان های برقی و اتوماتیک نوع جدید و بروز سایبان های قدیمی میباشند که قابلیت باز و بسته شدن دارند.

برای اینکه تعطیلات شما خراب نشود، در زمانی که هوا به صورت ناگهانی تغییر می کند برای شما فضایی برای آرامش و ناهارخوری آماده خواهد کرد که در برابر ۹۰ درصد اشعه های تابش خورشید که مضر هست به شما پناه میدهد و چون سقف روکشی دارد شما را در مقابل خورشید محافظت خواهد کرد، به همین دلیل بیشتر میتوانید از فضای بیرونی خود استفاده ببرید و میتوانید با تضمین از باغ خود بیشتر استفاده کنید. از جمله مشخصات بهترین سایبان برای کولر آبی این است که از بدنه کولر در برابر آفتاب جلوگیری می کند، مقاومت بالایی در برابر تابش نور خورشید دارد، به راحتی نصب می شود، روزنه های هوای کولر را مسدود نمی کند و ظاهر آن زیبا است. انواع زیادی از سایبان تا کنون تولید شده است که همه آنها به دو دسته کلی سایبان ثابت و متحرکت تقسیم میشوند و از مهم ترین آنها میتوان به سایبان پنجره، سایبان چتری، سایبان استخری، سایبان مغازه و سایبان پارکینگ اشاره کرد.

این وسیله نیاز به آماده سازی محیطی خاصی ندارد و تنها به پایه نگه دارنده برای اجرا نیاز دارد. با ظرفیت تقریباً نامحدود برای سفارشی سازی و گزینه های طراحی بی پایان.افزودن آلاچیق گزینه های زیادی برای آفتاب گرفتن ، استراحت ، غذا خوردن ، مطالعه و موارد دیگر برای شما خواهد ساخت. نصب سایبان استخر اتوماتیک با رنگ ها و طرح های متفاوت و خلاقانه برای این فضاها یک انتخاب مناسب و دلچسب خواهد بود . پارچه پی وی سی: اگر در منطقه شرجی با بارندگی های زیادی هستید، این نوع پارچه را برای سایبان خود انتخاب کنید. آلومینیوم یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای سایبان ها است زیرا سبک، محکم، زنگ زده و مقرون به صرفه می باشد. پس از مدت زمان مورد یاز در طول روز، می توان آن را به راحتی جمع کرد به همین دلیل گاه ممکن است از عنوان سایبان متحرک دستی نیز برای آن استفاده شود.

بهتر است تا با انواع سایبان آشنایی سایبان شاهد کامل پیدا کنیم. البته این موضوع برای شهرهای سردسیر اهمیت پیدا می کند و برای شهرهای گرمسیری چندان اهمیتی ندارد. سایبانهای دارای پوشش فلزی به طور عمده بهمنظور اهداف صنعتی و همچنین مکانهایی که زیبایی بصری چندان مهم نیست به کار گرفته میشوند. سایبان های عمودی بلند برای ممانعت دید و حفظ حریم که تحت عنوان دیوار های کرکره ای از آن ها نام برده می شود نیز از انواع سایبان ها می باشد که علاوه بر ایجاد محرمیت دید بصری را مانند پلیت های فلزی خراب نمی کنند و جایگزین مناسبی برای تیغه های بلندی هستند که بدین منظور استفاده می گردد .

سایبان پاسیو در دومدل ثابت و برقی موجود است که در مدل برقی تنها با یک دکمه می توانید تیغه های سقف را زاویه بدهید تا در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید یا پوشش تراس خود را به یک فضای که کاملاً پوشیده اید تغییر دهید تا در یک هوایی خیلی ناب لذت ببرید مزیت سایبان پاسیو برقی در مقایسه با سایبان ثابت پاسیو این است که شما در موقع ای که از سایبان استفاده نمی کنید می توانید آن را جمع کنید تا بتوانید از نور خورشید استفاده کنید و نیز اگر قصد مشاهده آسمان را دارید با استفاده از سایبان برقی پاسیو می توانید آن را جمع کنید و علاوه بر استفاده بیشتر از محیط و هوای آزاد، محیط خانه خود را نیز تغییر دهید. برخی از افراد در خانه یا ویلای خود استخر ایجاد می کنند که به دلیل در راس دید بودن همه افراد خانواده نمی توانند از استخر شنا راحت استفاده کنند ، همچنین استخر های روباز یا استخرهایی که در حیاط خانه قرار دارند به دلیل نداشتن سقف از تابش نور خورشید و بارندگی در امان نخواهند بود.

از دیگر مزایای آن کاهش مصرف انرژی است.

به طور خلاصه، به فضایی مسقف که در داخل ساختمان قرار دارد، حیاط محصور گفته میشود. این نوع سایبان برای انواع ساختمان های که پاسیو دارند قابل نصب است. در زمان طراحی پاسیو برای ویلای شمال لازم است بدانید که این فضا، جزء زیربنای ساختمان به حساب میآید و در واقع چسبیده به محل مسکونی است. قیمت سایبان ماشین یکی از موضوعاتی است که برای مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاربرد سازه چادری و سایه بان به عنوان سایه بان استخر در استخرهای روباز از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت جمع شدن کامل سایبان ، یک کاست کامل از محافظت کامل برخوردار است و این امر آن را برای مغازه ها ، کافه ها و موارد دیگر مناسب می سازد . برخی آورده اند که پدر او از نظامیان ساسانی بوده است. از مزیت دیگر این سازه ها امکان چاپ به روی سایبان استخر پارچه ای می باشد که در تشکیلات گسترده ی آبی و تفریحی برای تبلیغات سایر شرکت ها بسیار مناسب خواهد بود.

حداکثر بازشو این نوع سایبان ۵۰/۱ می باشد .

پس از درگذشت بودا، بدن وی سوزاندهشد و خاکسترش در زیر ۸ استوپا دفن گردید. سایبان عمودی در فصل گرما با جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید از گرم شدن فضای داخل ساختمان جلوگیری و در فصل سرد سال از ورود سرما و بارش باران و برف به داخل ساختمان جلوگیری می کند. بیشتر ساکنین، ترجیح می دهند که کولرهای آبی و گازی خود را روی پشت بام بگذارند تا از اشغال فضای اضافه در منزل جلوگیری به عمل آورند اما این کار ممکن است که دستگاه ها را بدون حفاظ نگه دارد. یکی از کاربردهای بسیار زیاد آن این است که برای پوشش حیات می توان از آن استفاده کرد و به ویژه برای کشور ما که در اکثر مناطق آن آفتابی است و در تابستان نشستن در ایران و حیات خیلی دشوار و مضر است، می توان استفاده کرد. سایبان پوششی در طرحهای متنوع برای کافه ها و رستورانها توسط شرکت ایران سایه بان طراحی، تولید و اجرا میشود.

برخی آورده اند که پدر او از نظامیان ساسانی بوده است.

ولی سایبان های برقی و دستی امروزی این نقطه ضعف را ندارتد و تقریباً افقی رو به جلو حرکت می کنند و در نتیجه جلوی دید مغازه را اشغال نمی کنند. استفاده از سایبان برقی در استخر های ماهی موجب پیشگیری از رشد جلبک در آب استخر، عدم تبخیر آب استخر، ایجاد دمای یکسان، محافظت از ماهی ها در برابر نور خورشید و اشعه فرابنفش می گردد .ضمن اینکه به طور کلی طول عمر ماهیانی که کمتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرند، بالاتر است.پس محافظت از آبزیان نیز از دیگر مزایای سایبان استخر می باشد. سایبانبا ارتفاع متوسط، که این نوع سایبان در لحظه ای که شما در حال شنا کردن هستید به خوبی در برابر باد و باران از شما محافظت می کند و محیطی با گرمای مطلوب و منطقه امن درست می کند. این سایبان ها روی درجه ای که بهترین سایه و مناسب ترین گزند را از عوامل محیطی مانند برف و باران و افتاب به شما می دهد به صورت اتوماتیک تنظیم می شوند.

نوع قدیمی و سنتی سایبان ها می باشد که در جای مشخص نصب شده و قابلیت باز و بسته شدن را دارا نمی باشند. این نوع به سایبان های کششی نیز معرفی شده اند و در دسته سایابن های ثابت جای می گیرند هر بادبان سایه ای خنک ایجاد کرده . راه حل ممانعت خوب برای اشعه های خورشید تابستان وسایه استخر و بادبان سایه ای می باشد. سازه های به کار رفته در سایبان پاسیو مقاومت بالای در برابر نم داشته و ضد زنگ می باشد. این پارچه ها در برابر نور شدید آفتاب و بارش باران و برف مقاوم و ضد آب هستند. این نوع سایبان ها در برابر آب، در برابر تابش نور خورشید بسیار مقاوم هستند و میتوان گفت این سایبان ها برای شما همانند بام متحرک هستند.

یکی از ده ها کاربرد ایرانیت این است که می توان از آن به عنوان سایبان برای کولر آبی استفاده کرد. که همین ها نیز به دسته های مختلفی تقسیم می گردند. سایبان های بازویی دارای مدل های مختلفی مثل سیم بکسلی و زنجیری هستند. ساخته شود. هرکدام از این سایبان ها مزایای خاص خود را داشته و در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از معایب این روش مقاومت پایین جنس پارچه در شرایط جوی مختلف می باشد. سایبان های تاشو کافه همانند سایبان های تاشو در رستوران به منظور محافظت و مراقبت از مشتریان در برابر تابش نور خورشید و شرایط ناپایدار جوی استفاده می شود.این سایبان ها گزینه مناسب برای آن دسته از کافه هایی هستند که فضای کافی برای نصب سایبان های ثابت را ندارند.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با کارشناسان متخصص سایه گستر آسیا در تماس باشید. انواع پوشش سقف شامل فایبرگلاس، مات و شفاف، پلیکربنات و همچنین پوشش حبابی نورگیر است.

سایبان استخر یکی از سازه های پر مخاطب درسایبان ها و علاقه مندان به شنا است. عملکرد این سایبان ها بدین صورت است که با فشردن یکی از دکمه های ریموت آن را جمع کرده و در صورت نیاز به راحتی با یک دکنه آن را مجدد باز کنید. سایبانبا ارتفاع کم، که این گونه سایبان ها به منظور محافظت از استخر و گرم نگه داشتن آب کاربرد دارد. در این صورت، در ابتدا سازه سایبان احداث می شود و سپس، با پارچه ای که انعکاس مناسبی از نور و حرارت دارد، روی سازه پوشیده می شود. یکی از مزیت های سایبان استخر سازه پارچه ای آن است که علاوه بر کاهش خطرات استفاده از مواد شوینده ، هزینه ها را برای استفاده از مواد شیمیایی تمیز کننده نیز به صورت قابل توجهی کاهش می دهد . این سایبان ها یک طرفه است و قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد .

ضمن اینکه در برابر فشار و بادهای شدید مقاومت خوبی دارند. ولی برای ورود هوا مناسب نم باشند بامهای شیبدار مقداری فشار روی سطح روبه باد دریافت میکنند ولی این فشار کمتر از فشار روی دیوارهای عمودی می باشند و اثر تهویه آن نیز به مراتب کمتر است. سایبان برقی دوطرفه یکی از انواع سایبان بازویی محسوب می شود با این فرق که سطح سایه ایجادی آن دو برابر سایبان بازویی است. سایبان ها کاربردهای مختلف و متنوعی دارند، وجه تمایزی که سایبان برقی پاسیو با بقیه سایبان ها دارد این هست که سقف آن متحرک است و خود آن هم متحرک است دارای ابعاد متغیر است و در مکانهای دشوار هم قابل نصب است. ریل ها باید کیفیت لازم را داشته باشند تا در هنگام باز و بسته شدن سقف برقی شاهد ایجاد سر و صدا نباشیم. استفاده آسان: سیستم این نوع سایبان ها با کاربرد آسان ، جمع آوری و پایین آمدن سایبان را آسان می کند.

این سایبان ها به دلیل نصب آسان و قیمت ارزان در محیط های مسکونی و ویلا و باغ کاربرد بیشتری دارند. استفاده از موتورهای الکتریکی سبب بالا رفتن قیمت در سایبان ها خواهد شد. هرچه قطعات از مواد بهتر ساخته شوند عمر آن بیشتر خواهد شد و نیاز به تعمیر کمتری خواهد داشت. از دیگر مزایای آن کاهش مصرف انرژی است. دیگر کاربردهای سایبان برقی استخر استفاده از آن در استخرهای پرورش ماهی است. سایه بان با توجه به نوع آن دارای کاربردهای متنوعی می باشد. هر نوع سایبان جمع شو مناسب محیط و کاربری مخصوص خود می باشد. شرکت سایه سازان آوید سابقه درخشان در زمینه تولید و نصب انواع مختلف سایبان در سراسر کشور توانسته تا رضایت کامل تمامی مشتریان خود را با کیفیت درجه یک ، قیمت بسیار مناسب و گارانتی محصولات خود جلب کند. شایان ذکر است شرکت ایران سایه بان با بهره گیری از جوانان تحصیل کرده و تجربه سه نسل گذشته خود در زمینه تولید انواع سایبان مغازه، موفق شد با مهندسی معکوس سایبان های بازویی و برقی کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه و کره را انجام می دهد و با الهام گرفتن از نقاط قوت هرکدام و پوشش نقاط ضعف هریک از آنها موفق به تولید سایبان بازویی (برقی) بومی کشورعزیزمان شود و با افتخار اعلام می نماید این سایبان کاملا قابل رقابت با مدل های اروپایی می باشد.

راه حل استفاده از سایبان استخر در راحت تر کردن این مسیر کمک شایانی می کند و نیازی به سرویس ها و رسیدگی های گران قیمت نمی باشد ضمن اینکه شب ها خیالتان از بابت استخر راحت خواهد بود و دمای آب آن در فصل سرما حفظ می شود نکته دیگر این است که با این راه دیگر برگ ها و گرد و خاک و کثیفی ها وارد آب استخر نمی گردد و این خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود. سایبان های پاسیو به هر خانه و باغی علاوه بر حفظ فضای درخشان و تهویه هوا، مناسب برای مهمانی های شام یا استراحت بعد از یک روز طولانی کار است.