اصول طراحی ویلا در سرخرود و نکات کاربردی دکوراسیون داخلی

برای مشاوره طراحی و اجرا ، مشاهده سایر نمونه های کار و ساخت ویلاهای مدرن و کلاسیک و سفارش با مشاورین استودیو قاف تماس بگیرید. در ویدیوی بالا چندین نمونه کار طراحی ویلا انجام شده توسط دفتر معماری استودیو قاف را مشاهده می فرمایید. در وهله اول با مشاهده نمونه کارهای طراحی ویلای مدرن ، کلاسیک ، روستیک یا سایر سبک ها با در نظر گرفتن نکات فنی و اجرایی در تعامل با کارفرما سبک ویلا مشخص می شود. برای دریافت مشاوره دکوراسیون داخلی با ما در تماس باشید و از مزایای مشاوره حرفه ای دکوراسیون داخلی بهره مند شوید.همانطور که در تصویر مشاهده می کنید شما می توانید هر کدام از مبلمان و لوازم دکوری پیشنهاد شده توسط استودیو آرانو را به شکل آنلاین تهیه و در سریع ترین زمان ممکن چیدمان مناسب و دلخواه خود را داشته باشید.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

پارچه مبلمان می تواند ترکیبی از رنگهای سفید، نارنجی روشن یا طوسی باشد. کنتراست های رنگی یا رنگهای متضاد به شما در ایجاد تنوع در فضای داخلی کمک خواهد کرد و باعث ایجاد تاکید یا توجه به عناصر مختلف در فضا خواهد شد. اما چه کنیم تا فضای ما با داشتن تنوع رنگی کودکانه به نظر نرسد؟ استفاده از گیاهان با بافت های مختلف راهی عالی برای ایجاد تنوع در حیاط سازی ویلا است. نمای ویلا در استفاده از شیشه و پنجره های بزرگ: یکی دیگر از جزئیات متمایز در طراحی بیرونی ویلا مدرن استفاده از شیشه است. فضای خارجی بخش زیادی از ویلاهای مدرن دارای بخشها و سطوح شیشه ای است که بر اساس اشکال ساده طراحی میشوند. پیچیدگیهایی که در این آشپزخانهها وجود دارد، بیشتر روی طرحهایی است که روی کابینتها پیادهسازی میشوند. بدین ترتیب جعبه ساده ۵ در ۱۱ ما متنوع و منعطف شد؛ به گونه ای که هم می تواند بدون روزنه و غیر قابل نفوذ باشد و هم گشوده به سمت باغ.

طراحی ویلا شمال

هر چقدر طراحی فرم و پلان های ساختمان جذاب باشد در نتیجه نمای جذاب تری نیز برای ساختمان می توان تولید کند. اگر از نخستین مراحل پروژه اقدام به تهیه پلان های معماری و طراحی ویلا نمایید و ساخت ویلا را بر اساس پلان های معماری یک طراح ویلا انجام دهید نتیجه کار بسیار رضایت بخش تر و نزدیکتر به چیزی که در ذهن داشته اید خواهد بود. استفاده از خدمات یک طراح داخلی حرفه ای یکی از ساده ترین مواردی که باید در نظر گرفت. برای قسمت نشیمن که رو به تلویزیون است بهتر از مبل های راحت تر استفاده کنید و این فرصت را به اعضای خانواده بدهید که در این فضا استراحت کرده و راحت بنشینند. همان طور که در بخشهای قبلی ذکر شد آشپزخانه ویلا میتواند با بخش نشیمن ارتباط مستقیم داشته باشد تا محل بازی کودکان از آن جا قابل دیدن باشد. برخی از نمونه کارهای ما از طریق همین صفحه یا صفحات نمونه کارهای ویلایی در سایت قابل مشاهده می باشد.

اما تفاوتهای بزرگ و آشکار در طراحی یک ویلای مدرن که در حال استراحت و ایدهآل است, در حال مشاهده نکات بسیار مهم اما بسیار مهم در طراحی باغ ییلاقی شما هستند که شما میتوانید در ویلاهای مختلف ببینید. البته جایگذاری آنها باید به نحوی صورت گیرد که خللی در سیرکولاسیون داخلی به وجود نیاورند. در ادامه ایدههایی نوین به همراه عکسهایی از دکوراسیون ویلاهای مختلف و به روز را ارائه کردهایم تا با کمک ایده گرفتن از آنها بتوان طراحی شیک و زیبایی را خلق کرد. در مقاله « مشاوره و راهنمای انتخاب و خرید لوستر» بیشتر در مورد انواع لوستر و ویژگی های آنها آشنا شوید. برای مطالعه بیشتر در مورد انواع کنتراست رنگی ولزوم ایجاد آن به مقاله «رنگ های متضاد در دکوراسیون داخلی» مراجعه کنید.

طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن

به طور کلی ویلا به خانه هایی گفته میشود که از چهار طرف باز هستند و محدود به ساختمان های طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه دیگر نیستند. اگر صاحب تراس در ویلا و یا آپارتمان میباشید میتوانید برای تزیین کردن فضای تراس خود از ایدههای گفته شده در این بخش استفاده کنید. مثلا رنگ چوب های مورد استفاده در مبلمان فرعی باید مطابق با رنگ چوب مبلمان اصلی شما باشد یا در غیر این صورت از رنگ های خنثی (سفید،طوسی،مشکی) استفاده شود. در ویلای شما برای انتخاب رنگ ordinary پرده می توان از رنگ نارنجی روشن،سبز روشن، طوسی و سفید استفاده کرد. باقی کوسن ها به رنگ نارنجی، قرمز روشن، خاکستری و سفید باشد.

طراحی داخلی ویلا های مدرن

همچنین، بهتر است به دلیل رطوبت، از دکوراسیون داخلی چوبی برای سقفها و دیوارها استفاده کرد. برای اینکه به بینش دقیق تری از طراحی ویلا و اهمیت آن برسیم در ابتدا نیاز است تا با اهمیت و دلیل محبوبیت ویلا ها آشنا شویم. در مقاله «اصول چیدمان در طراحی داخلی» با اصول و روش های چیدمان مبلمان بیش تر آشنا شوید. شما می توانید با مراجعه به مقاله «تاریخچه طراحی داخلی» به تفضیل در مورد سبک های مبلمان و طراحی داخلی مطالعه کنید. یکی از نکات جالب در طراحی داخلی ویلای فوق ، استفاده زیاد از گل های سفید است . برای باقی دیوارها بهتر است از رنگهای آکروماتیک (خنثی) مثل سفید و طوسی تیره و روشن استفاده کرد. در پالت رنگی شما سه رنگ جزء رنگ های کروماتیک ( دارای رنگدانه) شما محسوب می شود، در کنار این رنگ ها شما باید از حداقل دو رنگ آکروماتیک (بدون رنگ دانه) شامل سفید، مشکی و خاکستری استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

حال برای مثال دو رنگ سفید و مشکی را به عنوان رنگ های آکروماتیک به فضا اضافه می کنیم. می شود. در انتخاب رنگ هر کدام از این مبلمان به هماهنگی با رنگهای فضا و مبلمان اصلی توجه شود. اگر به شناخت عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ و رنگ های پیشرونده و پسرونده علاقه مندید به مقاله «10 روش انتخاب رنگ در طراحی داخلی» مراجعه کنید. در انتخاب رنگ استراکچر مبلمان مهم ترین نکته آن است که رنگ آن باید در تضاد با رنگ کفپوش کف فضا قرار بگیرد تا بتواند خود را از محیط جدا کند.

طراحی داخلی ویلا

دقت کنید که پارچه ها لزوماً تک رنگ نیستند و می توانند به صورت طرح های هندسی یا گل دار باشند. در تعیین سایز پذیرایی به هنگام طراحی ویلای دوبلکس ویلا بهتر است دقت ویژه نمایید. از آنجایی که باید بین رنگ ها کنتراست ایجاد کنیم ، دقت کنید که نارنجی انتخاب شده در پارچه مبلمان از نارنجی دیوار تیره تر باشد. در انتخاب فرش شما مجاز هستید از رنگهای دیگری غیر از سبزآبی، قرمز و نارنجی نیز استفاده کنید. در انتخاب تابلو شما مجاز هستید از رنگهای دیگری غیر از آبی سبز ، قرمز و نارنجی نیز استفاده کنید. برای انتخاب رنگ آن در صورتی که قصد استفاده از پرسلان را دارید می توانید از رنگهای متنوع سفید، طوسی یا پرسلان های طرح چوب به رنگ های نارنجی و قرمز روشن استفاده کنید. استفاده از کتابخانه و پر کردن آن با کتابها و گاها با اشیاء، تابلوها و جامهای افتخاری که دارید نه تنها برای پر کردن فضاهای خالی و بدون استفاده مفید واقع میشود، بلکه سبب میشود محلی برای نمایش اخلاق و روحیات فردی را ایجاد کرده باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

در طراحی سبک مدرن از رنگهای خنثی و ملایم و مات برای رنگآمیزی بخشهای داخلی ویلا استفاده میشود و بکارگیری شکلهای هندسی و نامتقارن برای طراحی فضای سبز و دکوراسیون داخلی ویلاها رواج دارد. یکی از راه های ایجاد کنتراست رنگی، استفاده از روش کنتراست تیرگی-روشنی (light-dark) است. باتوجه به اینکه رنگ های تیره پیش رونده هستند؛ رنگی که درصد کمتری در محیط دارد را تیره انتخاب می کنیم و رنگی که درصد بیشتری دارد، روشن انتخاب می کنیم تا فضا کوچک بنظر نرسد.

برای داشتن یک ویلای مهندسی ساز و جذاب مدرن که ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند ما به شما توصیه میکنیم از اولین روز شروع پروژه اقدام به تماس با یک طراح ویلا و گرفتن مشاوره برای طراحی نمای ویلا و پلان های اجرایی نمایید. توجه به دکوراسیون داخلی در ویلاها از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. این لامپها از نور فوق العاده ای برخوردار هستند. نور نیز در این سبک نقش مهمی را دارد. پروفیل ساده سقف نیز مشخصه دیگر ویلا های مینیمال است. طراحی ویلا واجرا و ساخت اقامتگاه های ویلایی و خانه باغ همواره طرفداران خاص خود را دارد.

یکی از ضوابطی که در طراحی ویلا در شمال باید قبل از اجرای نقشه مورد توجه قرار گیرد علاوه بر دریافت مجوز از شهرداری منطقه بحث تراکم است. استودیو قاف با مدیریت سرکار خانم مهندس قربانی از ابتدای پروژه تا اتمام ساخت ویلا در تمام مراحل طراحی و اجرایی همراه شما و ناظر بر اجرای بهینه پروژه ویلایی شما خواهد بود. با توجه به مطالب ذکر شده در بالا ویلاهای ساحلی تأثیرات فوقالعادهای بر سلامت جسمانی و روانی به همراه دارد. جانمایی صحیح المانهایی همچون آلاچیق، باربیکیو، آبنما به همراه استخر، از مهمترین بخشهای طراحی Landscape یا چشم انداز ویلا میباشد.

هزینه های طراحی ویلا و پلان های معماری با تمامی ابعاد و اندازه ها و جزییات مهندسی شاید کمتر از یک درصد کل بهای تمام شده ویلا باشد. از این رو صرف هزینه برای طراحی ویلا با پلان های با جزییات اجرایی و مهندسی شامل ابعاد و اندازه های دقیق یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند و پر بازده برای سازندگان ویلا به قصد استفاده شخصی یا فروش می باشد. اگر سبک انتخابی شما کلاسیک، اکلکتیک (التقاطی) یا پست مدرن باشد می توانید از فرش های با طرح مرکزگرا و سنتی استفاده کنید. اگر به سبک های به روز و معاصر علاقه دارید، می توانید از سبک پست مدرن و اکلکتیک (التقاطی) نیز استفاده کنید.

قرمز(Red) / نارنجی(Orange) / سبزآبی (BlueGreen) / سفید(White) / طوسی (Gray) / مشکی(Black) خواهد بود. برای مثال در برخی موارد به جای رنگ آبی سبز می توانید از انواع پوشش های گیاهی به شکل های Green wall یا Flower box یا اسلب های سنگی یا پرسلانی به رنگ سبزآبی استفاده کنید و همچنین به جای استفاده از رنگ قرمز و نارنجی از چوب یا آجر با ته رنگ قرمز و نارنجی روشن استفاده کنید. بی دلیل نیست که امروزه انواع باغ ویلا و ویلای مدرن و کلاسیک در لواسانات، اطراف تهران ، کرج، مناطق مختلف مازندران و گیلان در شمال و سایر نقاط کشور با طراحی و محوطه سازی ویلا به شکل زیبا و مدرن به عنوان اقامتگاه های آخر هفته رواج و استفاده فراوانی دارند.

اگر کفپوش ویلا پارکت نارنجی روشن است، استراکچر مبلمان بهتر است به رنگ سفید ، مشکی یا آبی سبز باشد. انتخاب رنگ در مبلمان به سه دسته کلی انتخاب رنگ استراکچر مبلمان، رنگ پارچه مبلمان و رنگ کوسن ها تقسیم می شود. پس رنگی که مساحت بیشتری از فضا را به خود اختصاص می دهد باید از محدوده رنگ های گرم انتخاب شود. به طور کلی به سه شکل می توان هارمونی رنگی مکمل شکسته با رنگ قرمز نوشت اما با توجه به اینکه نور فضا نور شمال است و جزء نورهای سرد به شمار می رود، از بین این سه هارمونی رنگی هارمونی که ترکیب گرم تری در فضا ایجاد می کند شامل قرمز، نارنجی ، سبزآبی (Red، Orange، Blue Green) است. برای سایر دیوارهای فضا می توانید در دو دیوار روبروی هم از کاغذ دیواری طرح دار از دو رنگ سفید و نارنجی و قرمز روشن (و یا نقاشی) استفاده کنید.

باید با توجه به طرح های موجود از قبل بهترین انتخاب ها را داشته باشید. در صورتی که قصد استفاده از رنگ ها به صورت ویژه تر دارید بهتر است از قبل طراحی شده باشد. اگر بودجه کمی دارید می توانید سبک کلاسیک را برای دکوراسیون خود انتخاب نمایید تا هزینه کمتری خرج شود زیرا اگر بخواهید دکوراسیون های مدرن را دنبال نمایید بدون شک هزینه بسیاری برای شما بر جا خواهد گذاشت که با بودجه محدود نمی توان این کار را انجام داد. امروزه خانه ها از قبل کوچکتر هستند زیرا از خانه های بزرگ مقرون به صرفه تر و کاربردی تر هستند.

طراحی داخلی ویلا باغ