با کمترین هزینه در آپارتمان قدیمی خود آسانسور نصب کنید + مراحل نصب آسانسور

آپارتمان های ۳۰ طبقه یا بیشتر به تعدادی آسانسور با شفت های چندگانه در سطوح مختلف نیاز دارند تا مسافران را به بالاترین نقطه ساختمان شستی متالیفت منتقل کنند. با توجه به اینکه اکثر ساختمان های مسکونی در کشور 4-5 طبقه بوده و بیشتر آسانسور های آنها 6 نفره می باشند، به نوعی قیمت موتورهای 6 نفره معیار و ملاک سنجش بوده و رقابت سنگینی در بین تولید کنندگان خارجی و داخلی موتور برقرار می باشد. استفاده از وزنه مانعی بزرگی در حرکت آسانسور نیست با وجود مزاحمتی که در پایین رفتن ان دارد.اساس کار این نوع آسانسور انیروی اصطکاک بین سیم بکسلها و فلکه کشش موتور است. ایمنی بالای آن باعث شده تا کمترین سقوط را داشته باشد و در صورت پاره شدن تسمه، آسانسور از کار میایستد.

قطعات اسانسور

در مدلی که الیشا اوتیس برای اولین بار آسانسور را اختراع نمود از سیستمی تعبیه شده بود که حتی در صورت پاره شدن کابل ها کابین آسانسور سقوط نمی کند و همین امر موجب نصب اولین آسانسور مسافربری شد. این موضوع اهمیت بسیاری در تأمین امنیت آسانسور در مقابل اتفاقات ناخوشایند و غیرمنتظره دارد. که در تعمیر به موقع و نگهداری از آن باید بسیار دقت شود. درب کابین با دقت نصب میشود و فاصله آن با درهای طبقات تنظیم میشود .

تعمیر اسانسور

شدت روشنایی داخل شفت آسانسور باید حداقل معادل 50 لوکس در فاصله 1 متری بالای سقف کابین و کف چاهک وجود داشته باشد. از قطعات کوچک گرفته تا قطعات بزرگ، سیم ها و کابل ها، فونداسیون، اسکلت سازی استاندارد، رعایت دقیق فاصله ها، بین قطعات ثابت و متحرک، همگی در نصب مکانیکال آسانسور اهمیت دارند. اما با توجه به این که اکثر آپارتمانهای متداول در زمینهایی با متراژ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر بنا میشوند و اختصاص اجباری قسمت عمدهای از سطح هر طبقه پارکینگ به سطح شیبدار (رمپ) برای دسترسی و گردش خودروها به طبقات زیرین، راندمان بهرهبرداری طبقات پارکینگ به شدت کاهش یافته و احداث طبقات اضافی پارکینگ را توجیهناپذیر میسازد.

با قدیمی شدن آسانسورها، نقص و کارآیی آن مشهود تر شده و هر تکنسین با تجربه ای می داند که با جایگزین کردن تابلوی مدرن تر راندمان آسانسور بالاتر می رود. اگرچه در این سیستم لازم است موتورخانه جهت نصب و جایگذاری موتور اجرا شود، اما عمدتا قیمت انواع موتور های گیربکس دار اسانسور از قیمت انواع موتور های گیرلس ، کم تر می باشد. همچنین موتور گیرلس آسانسور ، برق و انرژی بسیار کم تری از موتور های گیربکس دار مصرف می کند. به همین سبب استفاده از اسانسور های گیربکس دار در ساختمان های کوتاه تا نیمه مرتفع با استقبال بیش تری همراه شده است. با توجه به معماری ساختمان بهتر است در آسانسورهای هوم لیفت از کابین شیشه ای (پانوراما) استفاده شود. اسانسور خانگی بسته به معماری ساختمان در نقاط مختلف قابل اجراست. شرکت افق پیما ( شرکت آسانسور در اصفهان) در بخش آسانسور خانگی تولید کننده و از مبتکران و طراحان این سیستم میباشد با اشراف کامل به مسائل فنی توانسته رضایت مندی مشتریان عزیز خود را فراهم نماید.

انواع اسانسور

همچنین فرمانهای لازم برای توقف خودکار و کنترل آسانسور توسط تابلو فرمان آسانسور انجام میشود. همچنین فرمانهای لازم برای توقف های خودکار و کنترل آسانسور توسط تابلو فرمان آسانسور ( Elevator Controller ) انجام می شود. ششمین اشتباهی بعضی از نصابان انجام می دهند استفاده از چراغ اضطراری منبع غیر خودکار تامین می کنند در زمان قطع برق این چراغ روشن نمی ماند. این نوع از آسانسورها امنیت بسیار بالایی دارند، ولی قیمت زیاد آنها نیز باعث شده تا بعضی افراد قید خرید آن را بزنند.

لازم به یادآوری است که نصب این گونه از آسانسورها معمولا در مراحل پایانی ساخت ساختمان انجام میشود و نیاز است تا فضایی به عنوان موتورخانه برای آن در نظر گرفته شود. صرف نظر از بحث تعمیرکاران و تعمیر کردن آسانسور به هر حال خراب شدن آسانسور به هر دلیلی امکان دارد و باید تعمیر انجام شود.بهتر است از نیاز آسانسور به تعمیر شدن با نگهداری و سرویس منظم آسانسور را سالم نگه دارید. در ساختمان های مرتفع هنگامی که کابین آسانسور در بالا ترین و یا پایین ترین طبقه قرار می گیرد، مجموع وزن سیم بکسل های آسانسور که مقدار قابل ملاحظه ای است به یک سمت فلکه کششی منتقل می شود. در آن صورت قطعا ساختمانهای چند طبقه ساخته نخواهند شد و هیچ وقت از ارتفاع بالا شهر را نخواهیم دید.

در دهه های اخیر و با رشد روز افزون ساختمان های چند طبقه، نصب و راه اندازی انواع آسانسور های خانگی بسیار رایج شده اند. در ادامه چند نکته در زمینه طراحی آسانسور وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا مطمئن شوید که سیستم آسانسور شما در آینده برای شما به خوبی کار میکند. آسانسور های گیرلس، در حین داشتن مزایای بسیار زیاد، دارای معایب کوچکی هم هستند. اما برخی از ساختمان ها دارای ابعاد بسیار کوچک و تنگ هستند که کار افراد را برای نصب آسانسور دشوار تر می سازد و ممکن است کمی هزینه نصب افزایش یابد. آسانسور و بالابرها خانگی (هوم لیفت) معمولاً در ساختمان هایی نصب می گردد که دارای مکانی از پیش تعیین شده برای آسانسور نمی باشند و عموماً برای ساختمان های 2 الی 4 طبقه، آپارتمانهای دوبلکس، ویلاها، رستورانها و فروشگاهها کاربرد دارند. بر اساس این پیش نیاز، شرکت آسانسور افق پیما در اصفهان با ایجاد بخش مهندسی و محاسبه استقامت سازه قدرت تشخیص و انتخاب بهترین نقطه برای نصب آسانسور را بالا برده و این مانع را جهت نصب آسانسور خانگی از سر راه برداشته است.

با کمک این وزنه، نیروی کشش لازم برای حرکت کابین کم میشود بخاطر اینکه بر فرض رعایت ظرفیت کابین، اختلاف وزن بین کادر وزنه و کابین تحت هر شرایطی از نصف ظرفیت کابین بیشتر نخواهد شد و در حرکت به سمت بالا یا پایین ;سیستم کشش آسانسور حداکثر برای جابه جایی جرمی به اندازه نصف ظرفیت کابین توان مصرف می کند. برای اطلاع بیشتر از قیمت آسانسورها با شماره تلفن هایی که در سایت قرار دارد تماس بگیرید . در صورتی که علاقمند به کارهای مکانیکی و سر درآوردن از آسانسور هستید اما قادر به ارتباط خوب با آسانسور نبوده اید بهتر است کمی با دلایل خراب شدن آسانسور آشنا شوید تا بهتر بتوانید تعمیر آسانسور را درک کنید و شاید بیشتر از آسانسور نگهداری کنید.در نظر مردم آسانسور همان جعبه فلزی است که مردم را به بالا و پایین خواهد برد و در نظرشان چندان سرویس و تعمیر کردن آسانسور اهمیت نخواهد داشت و حتی برخی از مردم تا زمانی که آسانسور خرابی اساسی نداشته باشد هرگز به فکر تعمیر آسانسور نخواهند بود.

همانگونه که از نامش پیداست، پیچ، مهره و تسمه از جمله وسایل به کار رفته در آسانسور پیچی است که آن را به یکی از انواع آسانسور ساختمان تبدیل کرده است. اگر متقاضی نصب انواع آسانسور هستید، بهترین شرکت آسانسور را باید پیدا کنید. وزنه و کابین آسانسور تمایل به دستیابی تعادل دارند که در نهایت باعث میشود که برای به حرکت در آوردن کابین آسانسور نیاز به انرژی کمی باشد. در نهایت پس از گذشت یک ماه از شروع نصب آن، آماده راهاندازی میشود. در کف آسانسور هم یک آهنربا مخالف قرار داده میشود که در نهایت با اتصال برق نیروی رانش، موجب بالا رفتن آسانسور میشود. بهره مندی گروه صنعتی سازیان از واحد تخصصی بازرگانی، واردات تامین، مشاوره طراحی و مدیریت اجرایی انواع آسانسور و پله برقی در جهت ایمنی و اسایش مشتریان و تضمین ارائه خدمات نوین و موثر با محوریت بهره وری از آخرین تکنولوژی روز دنیا ،سازیان با سالها تجربه در زمینه آسانسور و پله برقی با به کارگیری نیروهای متخصص و همگامی با پیشرفت روز دنیا موفق به برداشتن گام های موثری در صنعت اسانسور ساختمان شده است.

از دیگر انواع اسانسور ساختمانی میتوان مدل مغناطیسی را نام برد که در چاهک آن به جای ریل از دیواره آهنربای مغناطیسی استفاده میشود. نیروی محرکه در این نوع از یک موتورالکتریکی که عموما در بالای چاه آسانسور و در برخی طراحیها درپایین کنار چاهک و در جایی به نام موتورخانه نصب گردیده، تأمین میشود. فراموش نکنید که برنامهریزی و اجرا از زمان طراحی و ساخت تا بهره برداری از آسانسور پس از نصب، یک فرآیند طولانی و زمان بر میتواند باشد.

به طور مثال، در مراحل نصب آسانسور پس از اجرای فونداسیون صحیح، لازم است که سازه های آهن آلات برای اسکلت بندی، خریداری و نصب شود. او پس از بازگشت به ایران، دستور داد تا در کاخ گلستان آسانسور ایجاد شود و اینگونه بود که اولین آسانسور در ایران متولد شد! با اینکه ممکن است از پلکان برای رسیدن به طبقات استفاده کنید اما آسانسور یک جایگزین سریعتر و مفیدتر از پلهها است. عمدتاً در سیستم جابجایی این آسانسورها از جک های بالا رونده هیدرولیکی استفاده شده که درون فضای خود آسانسور قرار می گیرند و در نتیجه علاوه بر اشغال نمودن حداقل فضا (۶۶ سانتی متر) نیاز به چاهک، موتورخانه و وزنه را برطرف می سازند و حتی با برق تک فاز شهر نیز کار می کنند. انتخاب نوع آسانسور با توجه به فضای ساختمان و بودجه مالی افراد و سلیقه شخصی متفاوت است.

روملس معروف به آسانسور بدون موتورخانه است.

مثلاً اگر آسانسور فضای باز نصب کنید، داخل ساختمان شما محدودتر نخواهد شد؛ بنابراین اگر اندازه فضای راهروها در داخل آپارتمان باریک باشد، با نصب آسانسور در بیرون ساختمان، این فضاها قابل دسترسی بیشتری خواهند بود. دمای اتاق آسانسور همیشه باید بین ۱۵ الی ۳۲ درجه باشد. در تعریفی مشابه، آسانسور به مجموعه تجهیزات حمل و نقل گفته می شود که انتقال عمودی مردم و یا وسایل بین طبقات ساختمان را فراهم می نماید. روملس معروف به آسانسور بدون موتورخانه است. حال این مقدار را با وزن خود کابین آسانسور جمع می کنیم و وزنی که بدست می آید وزن کلی است که باید در قاب وزنه وجود داشته باشد. تعمیر کار آسانسور باید در تشخیص خطاهای مربوط به آسانسور مهارت داشته باشد. وزن هر نفر در محاسبات مربوط به آسانسور ۷۵ کیلوگرم منظور شده است.

شما باید مطمئن باشید که محصول مناسب را متناسب با نیازهای خاص خود انتخاب کردهاید، و همچنین یک شرکت آسانسور که در هر مرحله از فرآیند در کنار شما خواهد بود. خوب است بدانیم که اولین ملاک برای خرید و نصب آسانسور در کرج این است که آیا شرکت مورد نظر، مجوز طراحی و مونتاژ آسانسور از وزارت صنایع و معادن و همینطور گواهی عضویت در سندیکای آسانسور را دارد یا خیر. از آنجایی که آسانسورها اغلب قهرمانان نادیده گرفته ساختمان هستند، احتمالاً برای طراحی آسانسور خوب تحسین زیادی از سمت دیگران دریافت نخواهید کرد. در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی مخصوص که اصطلاحاً پاور یونیت نامیده میشوند وظیفه تأمین فشار روغن برای جک هیدرولیک را دارد.

این گونه از آسانسورها در گذشته بر اساس قانون پاسکال کار میکردند (با فشار آوردن به یک سمت، بخش دیگر دستگاه بالا و پایین میشد) ولی امروزه از موتور الکتریکی پمپ فشار و جک هیدرولیک استفاده میشود که در زیر کابین قرار میگیرند. اما آنچه که باید در نظر بگیرید کارایی مفید و ضریب امنیت آسانسور است که باعث میشود تا با آسودگی خاطر از آن استفاده نمایید. از انواع مختلف اسانسور میتوان آسانسور کششی را نام برد که بر یک سر آن سیم بکسل و کابین و در سر دیگر آن وزنه و سیم بکسل قرار دارد.

از دیگر انواع اسانسور ساختمان میتوان آسانسورهای هیدرولیکی را نام برد. همان طور که میدانید، سیم بکسها از یک سو به چهارچوب کابین و از سوی دیگر به چهارچوب وزنه تعادل متصل هستند که این اتصال توسط قطعهای به نام قلاب سربکسل صورت میگیرد. باید به این موضوع توجه داشته باشید که قطعات آسانسور مانند یک زنجیر بهم متصل هستند و خرابی یک قطعه موجب خرابی و خلل در کار بقیه اجزاء میشود. در این آسانسورها ریلها و تجهیزات متصل شده روی دیوار چاه آسانسور با مغناطیس دائم نقش استاتور موتور و کابین آسانسور نقش روتور رادارند.