حمل و نقل دریایی انواع و مزایای حمل دریایی بانی راه توس | transemartlogistics

در ادامه به دو روش دیگر برای انتقال در این حوزه می‌توانیم اشاره کنیم؛ روش های گروپاژ و بالک. این نوع کشتی ها از فناوری‌های بسیار پیشرفته بهره‌مند هستند.مقاومت این نوع کشتی ها بسیار زیاد بوده و سیستم پمپاژ برای بارگیری و تخلیه سوخت آن ها با دیگر کشتی ها متفاوت می‌باشند. این نوع کشتی، دارای تجهیزاتی از قبیل یخچال ، سرد کننده و … می باشد که با توجه به ماهیت کالا ، دمای آن قابل تنظیم و کنترل می‌باشند . بی شک شما می دانید بهترین راه برای گسترش تجارت و کسب کار، تجارت بین الملل می باشد،…

انواع روش های حمل دریایی

حمل و نقل دریایی انواع و مزایای حمل دریایی بانی راه توس | transemartlogistics در این نوع از حمل و نقل کالاهای همگونی که دارای فروشندگان گوناگونی بوده اما به یک مقصد ارسال می گردند را می توان به صورت گروهی دسته بندی کرد و توسط یک محموله ارسال گردد. در این نوع موارد فرمانده کشتی به صدور بارنامه گروهی اقدام می کند. کالاهای فله بارهایی هستند که بدون بسته به کشتی وارد می‌شوند. یکی از موارد مهم دیگری که در حمل بار دریایی کالا باید مورد توجه قرار گیرد بیمه حمل و نقل بین المللی است. در گذشته بیمه دریایی برای جلوگیری از خسارت ناشی از دزدان دریایی کارکرد داشت، ولی امروزه بیمه‌های دریایی انواع زیادی از خسارات دریایی را پوشش می‌دهند. این مورد از انواع روش های حمل و نقل بار دریایی جهت نقل و انتقال کالا به شکل ویژه و خصوصی است که حمل و نقل محصولات صادر شده و یا وارداتی را به شکل پروژه ای و از راه دریا انجام می شود.

حمل و نقل گروپاژ مقرون به صرفه است و دارای اتلافی وقت نمی‌باشد. حمل و نقل دریایی به روش غیر مستقیم کالا و محصولات از مبدا بارگیری می‌شوند و سپس به بندر واسط هدایت و تخلیه می‌شوند. در این روش نیاز به تغییر کشتی بوده و مجدد کالاها بارگیری شده و به سمت مقصد هدایت می‌شوند. میزان اطمینان و ایمنی؛ بالا است و محصولات کاملا صحیح و سالم به مقصد می‌رسند. در صورتی که شما هم می‌خواهید محصولات و کالاهای خود را از طریق دریا به مقصد مورد نظر خود هدایت نمایید؛ از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با ما در تماس باشید. نخستین نکته‌ای که ضمن آشنایی با انواع روش های حمل دریایی درمی‌یابیم، تنوع و گوناگونی این روش‌هاست که امکان حمل و نقل طیف وسیعی از محموله‌ها و بارها را در مقادیر مختلف فراهم می‌کند.

بنابراین باید همیشه بررسی کرد که آیا این روش ضرورتی دارد یا خیر. اقلام خاص به جای کانتینر مستقیماً در انبار کشتی قرار می گیرند. این موضوع یک مزیت عمده دارد که باعث میشود استفاده از کانتینرها در کشتی های دریایی ، کامیون ها ، کشتی های داخلی و واگن های قطار صورت گیرد و مشکلی بابت اندازه پیش نیاید.

  • در این روش حمل کننده بار، محموله شما را در کنار سایر بارها درون کانتینر قرار می‌دهد.
  • یکی از انواع کشتی های باری، تانکرهای نفت می باشند که برای انتقال نفت خام از آن ها استفاده می شود.
  • در بین این دو منطقه ی آبی، بیشترین تجارت دریایی ایران از طریق ناحیه ی جنوبی یعنی دریای عمان و خلیج فارس انجام می شود.
  • در قیاس با سایر روش‌های جابجایی کالا، روند بسته‌بندی در سیستم حمل و نقل جاده‌ای، بسیار ساده است.
  • منظور از روش حمل کراس استافینگ انتقال کالا از یک کشتی به کشتی دیگر و ادامه مسیر می باشد.
در حمل و نقل دریایی و حمل و نقل ترکیبی اغلب کالاها و محصولات حجیم با وزن transemartlogistics.com زیاد حمل می‌شوند. برخی کشور‌ها دارای شرایط جغرافیایی خاصی هستند که نحوه ورود کالا به آن‌ها صرفا از طریق مرز آبی صورت می‌گیرد. حمل و نقل از طریق مرز آبی سریع‌تر بوده و از میزان اطمینان بیشتری برخوردار است. یکی از نقاط قوت این روش عدم نیاز به تخلیه و بارگیری مجدد در بنادر است. البته محدودیت هایی هم وجود دارد که مهم ترین آن ها محدودیت در مقدار و حجم کالاست.

کشتی‌های خطوط نامنظم: