خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند چه کارهایی می تواند بکند؟ دنیای هوشمند اویو

خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند چه کارهایی می تواند بکند؟ دنیای هوشمند اویو

یکی از مواردی که باعث قدرتمند شدن خانه های هوشمند می‌شود، سناریوهای هوشمند هستند. به عنوان مثال ممکن است زمان بیدار شدن قهوه‌جوش را روشن کنید، پرده‌ها را باز کنید، چراغ‌ها را روشن کرده و سیستم دزدگیر را غیرفعال کنید. در گذشته، به خانه‌های هوشمند به عنوان سبک زندگی مجلل نگاه می‌شد ولی امروزه قسمت مهمی از زندگی ما است. همانطور که امروز زندگی بدون گوشی هوشمند برای ما غیر‌قابل‌تصور است، در‌آینده‌ای نزدیک همین اتفاق درمورد خانه‌های هوشمند خواهد‌افتاد.

  • ساخت این خانه‌ی ۱۳۰ میلیون دلاری که با نام زانادو 2.0 (Xanadu 2.0) شناخته می‌شود، ۷ سال طول کشید.
  • یک خبر بسیار خوب اینکه دیگر واژه خانه هوشمند از فیلم ها به واقعیت زندگی واقعی آمده و خبر شگفت انگیز دیگر اینکه، هم اکنون این تکنولوژی جدید در ایران نیز برای افراد مختلف امکان پذیر می باشد.
  • برخی از این سیستم‌ها حتی می‌توانند خود را با رفتار کاربر هماهنگ کنند و دمای مورد پسند او را بدون هیچ داده‌ی ورودی یاد بگیرند و اعمال کنند.
  • سنسورهای کاربردی دیگر در ساختمان هوشمند سنسورهای دما، سنسور حرکت و سنسور آلتراسونیک هستند.
  • این تکنولوژی می‌تواند شما را به روش‌های جدید و مهیجی سرگرم و مطلع کند.
  • شما عزیزان می‌توانید برای سفارش خدمات و همچنین مشاوره در رابطه با جزئیات خانه هوشمندی که قصد پیاده‌سازی آن را دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در این حالت پیشنهاد می شود که حدالامکان از نمایشگرهای قابل هماهنگی با سایر تجهیزات هوشمند ساختمان استفاده شود. تا در عین بهره وری از مزایای آن، هزینه مربوط به خرید کنترل کننده مرکزی سیستم خانه هوشمند حذف گردد. در هوشمند سازی خانه نگرانی از خاموش یا روشن بودن تجهیزات برقی منزل حداقل شده است. چرا که انواع تجهیزات مختلف کنترلی خانههوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت، امکان کنترل از راه دور وسایل برقی منازل مسکونی را از داخل و خارج خانه فراهم می کنند. نصب انواع پریزها و ماژول های هوشمند به دلیل داشتن قابلیت کنترل از راه دور، در زمینه هوشمند کردن خانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برای افراد بسیاری، سیستم روشنایی هوشمند جذاب‌ترین قابلیت برای هوشمندسازی خانه است. در خانه هوشمند می‌توان به‌راحتی فشار دادن دکمه‌ای روی اپلیکیشن، چراغ‌های اتاق یا لوازم برقی را خاموش و روشن کرد یا نور چراغ‌ها را کم و زیاد کرد. در خانه هوشمند ساکنین قادر هستند تا بی نیاز از اینکه به اتاق یا فضای مورد نظر مراجعه کنند روشنایی آن مکان را به طرق مختلف و از راه دور کنترل نمایند. این بدین معناست که شما می توانید در پذیرائی باشید و چراغ های اتاق خواب خود را خاموش خانه هوشمند یا روشن نمائید.

پروژه هوشمندسازی ساختمان پزشکان اصفهان

هوشمند سازی منزل چیزی ست که به شما کمک می کند تا در هر کجای دنیا که هستید بتوانید نظارت و مدیریت دائمی خود را در خانه اعمال کنید. گویی به صورت مجازی در خانه حضور دارید و این یعنی پیشرفت تکنولوژی تا مغز استخوان. پیشرفتی که مهندسین ام اچ به آن دست یافته اند و با کمال افتخار در منزل شما عزیزان دست به اجرای آن می زنند. استاندارد بودن تجهیزات هوشمندسازی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اغلب تجهیزات هوشمندسازی ساختمان جهت برقراری ارتباط با کنترل کننده مرکزی و سایر نودها از تکنولوژی ارتباط بی سیم استفاده می کنند. از جمله مهمترین نکات در انتخاب سیستم خانه هوشمند، توسعه پذیری سیستم است.

افزایش بهره وری انرژی

این در حالی است که برخی تجهیزات خانه هوشمند بدون نیاز به تغییر سیم کشی و در قوطی کلیدهای سنتی نصب می شوند. این تجهیزات اغلب بدون نیاز به دانش فنی و تجهیزات خاص قابل نصب وراه اندازی هستند. از کنترل سیستم های روشنایی گرفته تا کنترل تجهیزات الکتریکی، سیستم سرمایش و گرمایش، کنترل درهای ورودی و … . نیاز کاربر، ملاحظات اقتصادی و همچنین زیرساخت پروژه تعیین کننده امکاناتی است که در یک پروژه قابل ارائه هستند.

مزایای خانه هوشمند

موارد ذکر شده نشان می دهد که در ساختمان های هوشمند، کنترل پذیری و امنیت تا چه میزان افزایش یافته و امکان صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی وجود دارد. چنین فضاهایی به دلیل بالا بودن مصرف انرژی، لزوم استفاده از چنین سیستمی را بیش از اماکن دیگر احساس می کنند. به کمک هوشمند سازی هتل، می توان انتظار داشت که فناوری های نوین، راحتی در استفاده از وسایل را به مصرف کنندگان هدیه دهد و صرفه جویی های بزرگی در مصرف انرژی رخ دهد. همان طور که اشاره شد، KNX یکی از شیوه های هوشمند سازی ساختمان است که خود دارای اصطلاحات تخصصی و مهارت هایی است که این شیوه را از سایر روش ها متمایز می کند.

هنگامی که تجهیزات خانه شما با هم در یک سیستم کار می کند، می توان آن را با نام “خانه متصل” نیز نامید. به عنوان مثال، ترموستات، چراغ‌ها، بلندگوهای صوتی، تلویزیون، دوربین‌های امنیتی، قفل‌ها، لوازم خانگی و موارد دیگر، همگی به یک سیستم مشترک متصل می شوند که می‌توان آن را از تلفن هوشمند یا از طریق یک تاچ پنل کنترل کرد. شرکت مهندسین هوشمند سازی کارن دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت میباشد. شرکت با بیش از ده سال سابقه فعالیت در صنعت هوشمند سازی ریلی، هوشمندسازی ساختمان، خانه هوشمند موسسین خود، قصد دارد برای برندسازی و ماندگاری در این صنعت بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان را به مشتریان خود ارائه دهد. از دیگر فعالیت های شرکت راه اندازی سیستم اطفا حریق، دزدگیر منزل، دزدگیر اماکن و خرید و فروش تجهیزات اعلام حریق و دوربین مداربسته میباشد.