درباره آسانسور و پله برقی

این نوع آسانسورها، آسانسورهای موتورخانه دار یا Machine Room (M.R) نام دارند. آسانسورهای موتورخانه دار در مکان هایی مانند معابر عمومی، فروشگاه های زنجیره ای، ایستگاه های مترو، مجتمع های تجاری، ادارات دولتی، ساختمان های مسکونی و… نصب و راه اندازی می شوند. شرکت آسانسور امیدیار ارائه دهنده خدمات متمایزی در زمینه مشاوره فنی، فروش، نصب و خدمات پس از فروش در صنعت آسانسور و پله برقی می‌باشد. اجرای پروژه‌های خاص در تمامی زمینه‌های مورد نیاز این صنعت از اهداف مجموعه امیدیار است و تجربه اجرای پروژه‌های ذکر شده گواهی بر این ادعا است.

برای نصب و راه اندازی پله برقی باید به نوع ساختمان و مکانی که پله برقی در آن نصب می گردد توجه شود. بنابراین بسته به نوع ساختمان پله برقی که باید برای آن اجرا شود می تواند متنوع باشد. مکان نصب پله برقی در ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال در مراکز خرید مکان پله برقی باید به گونه ای طراحی شود که افراد دسترسی مناسبی به فروشگاه ها داشته باشند و در واقع پله برقی ها می توانند یک نوع راهنما و کنترل کننده مسیر حرکتی افراد باشند. پله برقی نیز مانند سایر دستگاه‌‌‌‌های مکانیکی نیاز به سرویس و نگهداری ماهیانه دارند که این امر میبایست توسط متخصصین انجام گردد. با توجه به این که در حال حاضر انجام محاسبات سیستم های هیدرولیکی در بسیاری از پروژه ها کاملا اجباری است، شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو امکان ارائه خدمات مهندسی محاسبات سیستم های هیدرولیکی را برای تمامی برند های داخلی و خارجی فراهم کرده است.

ممکن است یک روکش لاستیکی بر روی سطح آنها کشیده شود تا امکان لغزش مسافرین را کاهش دهد. همچنی ممکن است یک خط نشانگر زرد رنگ جهت مشخص کردن لبه های پله اضافه گردد.لبه های دیواره و کف پله بصورت عاجدار تعبیه شده که این عاجها بگونه ای قرار میگیرد تا با عاجهای صفحه شانه ای در بالا و پائین پلتفرم جفت شود. پله ها توسط یک زنجیر فلزی که در یک مسیر بسته قرار دارد به یکدیگر متصل می باشند بطوریکه بدنه هر پله می تواند نسبت به پله مجاور خم شده و زاویه ایجاد نماید.

جلو وعقب پله ها هر کدام به دو چرخ متصل می باشد.چرخ های عقب از یکدیگر بیشتر فاصله دارند تا بر روی چرخ هدایتگر عقبی قرار بگیرند و چرخهای جلو پله فاصله محوری کوتاهتری دارند تا بتوانند در چرخ هدایتگر جلوئی که باریکتر است قرار بگیرند. همانطور که در بالا تشریح شد، موقعیت چرخ های هدایتگر نسبت به هم باعث جهتگیری پله ها در مسیر رفت و برگشت می شود. هنگام بروز هر گونه اختلالی پله برقی به صورت خودکار از حرکت می ایستد. آسانسورها در گذشته نه چندان دور بوسیله تابلو‌‌‌‌های رله‌ای فرماندهی می‌شدند.

درباره آسانسور و پله برقی

پله برقی نیز همانند بسیاری از تجهیزات صنعتی، در داخل کشور تولید می شود و خارج از کشور نیز وارد می گردد، قطعات واراداتی به دلیل تغییرات نرخ ارز و تعرفه های گمرکی از هزینه و قیمت بالاتری نسبت به قطعات داخلی برخوردار هستند. حفاظت از حریق در محفظه های زمینی ( موتورخانه و چاهک) پله برقی در طبقات ممکن است بوسیله تعبیه اسپرینکلر(آب فشان) های خودکار یا پوشاندن آنها با پرده های نسوز صورت گیرد. برای جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای کارکرد، بایستی در محفظه نصب موتور و چرخدنده ها ،دریچه هائی برای تهویه هوا درنظر گرفته شود. هرگاه پله برقی بعنوان عامل اصلی جابجائی مسافر بین طبقات انتخاب شود، پیشنهاد می گردد که در مجاورت پله برقی، راه پله ای نیز در نظر گرفته شود .

اختراعاتی چند نیز توسط شرکت پار صنعت صعود به ثبت رسیده است که از جمله ­ی آنها می­توان از سیستم ASP و ارسال اطلاعات روی سیستم تغذیه نام برد. تولید سیستم­های ALPHA دو سرعته و ، SMART ، 3VF وهیدرولیک و دو سرعته، ERU (سیستم نجات اضطراری بصورت تلفیقی یا جداگانه) حاصل فعالیت­های چندساله­ ی شرکت آسانسور پار است. با توجه به این که در موتورهای گیربکس سرعت روتور بالا می‌باشد، استفاده از گیربکس برای برآورده ساختن سرعت دورانی موجب اتلاف انرژی می‌شود؛ همچنین وجود گیربکس و قطعات مکانیکی به مرور زمان قطعا دچار خوردگی شده و این موضوع افت کیفیت حرکتی نهایی آسانسور را نیز در پی خواهد داشت. از دیگر محدودیت‌های موتورهای گیربکس عدم امکان استفاده در پروژه های فاقد موتورخانه می‌باشد.

  • آسانسور و پله برقی امیدیار با همت و پشتکار تیم بازرگانی و فنی خود موفق به اجرای پروژه های لوکس مسکونی، هتل های پنج ستاره، برج های لاکچری اقامتی و همچنین تعدادی از شناخته شده ترین مگا مال‌های کشور گردیده است .
  • اگر در هنگام ساخت بنا، آسانسور در ساختمان جاگذاری نشود، می توان امکان نصب سازه در آینده را بررسی کرد.
  • ممکن است یک روکش لاستیکی بر روی سطح آنها کشیده شود تا امکان لغزش مسافرین را کاهش دهد.
  • شما باید آژیر را به صدا درآورده فقط باید منتظر بمانید تا توسط یک فرد آموزش دیده از کابین خارج شوید.
  • تا قبل از دهه 1990، عمده اموزش‌ها در این صنعت بصورت اموزش‌‌‌‌‌های محدود و استاد و شاگردی و صرفاً در کارخانه‌‌‌‌‌های بزرگ آسانسورسازی معمول بود.
انواع سلونوئید والو یا شیرهای سلونوئیدی پنوماتیک، انواع سیلندرهای پنوماتیکی، انواع واحدهای مراقبت، اتصالات پنوماتیک، شیرهای کنترل دستی پنوماتیک، استوپر سیلندر، مینی سیلندر، کامپکت اینجا چک کنید سیلندر و … از جمله قطعات و تجهیزات پنوماتیک قابل عرضه در شرکت لاران صنعت هستند. قطعات پنوماتیک موجود در شرکت لاران صنعت عمدتاً از شرکت مایندمن که در کشور تایوان مستقر بوده و تجهیزات و قطعات برندهای ژاپنی نیسکن و پیسکن را تولید می نماید، تأمین می شوند. این محصولات از درجه کیفی بالایی برخوردار بوده و قابلیت پاسخگویی به نیازهای مختلف صنایع به سیستم های پنوماتیک را دارند. تابلو فرمان آسانسور پار با تکیه بر تکنولوژی پیشرفته و دانش روز توسط مهندسین توانای شرکت پار کنترل در ایران با کیفیت عالی و مرغوب طراحی و تولید شده است. این تابلو یکی از معتبر ترین تابلو فرمان­های آسانسور موجود در کشور است. تابلو فرمان پار در بازار کشور نیز دارای جایگاه مطلوبی بوده و کیفیت این تابلو فرمان در بین کارشناسان و متخصصین نیز تایید شده است.

همچنین نبایستی آنقدر از هم فاصله داشته باشند که شکاف بزرگی بین پله ها ایجاد شده و امکان آسیب پای استفاده کنندگان فراهم آید. پیش از نصب، محل قرارگیری پله برقی بایستی جهت نصب سازه آماده گردد. بعنوان مثال اتصالات بتنی بایستی ریخته شوند و صفحه زیرینی که پله برقی برروی آن قرار میگیرد بایستی نصب گردد. پس از حمل پله به محل نصب، تجهیزات مربوط به محفظه های بالا و پائین در جای خود قرار گرفته و نصب می شوند.

سیستم آسانسور فعال IoT – پیشرفت بزرگی در فناوری آسانسور هوشمند

این موتورها بوسیله دو سیم پیچی که داشتند قادر بودند با دو سرعت حرکت تند و کند کنند. آسانسور با سرعت تند حرکت می‌کرد و برای ایستادن در سطح طبقات و کاهش تکان زمان ایستادن با تغییر به سرعت کند و طی مسیر کوتاهی با این سرعت می‌ایستاد. شرکت آریان آسانسور به عنوان یک شرکت مشتری مدار با استقرار واحد CRM منجر به رضایت بیش از پیش مشتریان شده است که دریافت گواهینامه ملی حقوق مصرف کننده سال 1399 و گواهینامه های استانی حقوق مصرف کننده در سال های 13۹۶-13۹۷ و 1398 گواهی بر این موضوع می باشد. اهمیت به نیروی انسانی در این مجموعه منجر به استقرار واحد HSE در کارخانه باعث شده است که ضمن افزایش بازدهی و نشاط محیط کار، کاهش حوادث نیروی انسانی و … را به همراه داشته است که در نتیجه منجر به کاهش قیمت تمام شده محصول و حفظ منابع انسانی نیز می گردد. همچنین استقرار و پیاده سازی سیستمERP در مجموعه باعث ایجاد یکپارچگی فرآیند های سازمان، تسریع در انجام فرآیندها و کاهش هزینه های عملیاتی و … شده است. از جمله برند های رایج موتور گیربکس در بازار ایران می‌توان به برندهای ساسی، الکمپ، مونتاناری، فیا و بهران اشاره نمود.

انواع پله برقی براساس کارکرد

سیستم هدایتگری در داخل خرپا تعبیه شده تا زنجیر پله ها که باعث حرکت دائم پله ها در یک مسیر حلقوی میشود را در مسیر خود قرار دهد. یکی برای چرخ های جلوئی پله ها که به چرخ پله موسوم بوده و دیگری برای چرخهای عقبی پله ها که به چرخ کشنده موسوم می باشد. موقعیت نسبی این چرخها باعث میشود تا پله ها پس از خروج از صفحه شانه پائین بصورت یک راه پله در طول مسیر خرپا قرار گیرند.

پرداخت حق عضویت اتحادیه آسانسور