رخ اول: Escape room اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست؟ روبازی | allescape

رخ اول: Escape room اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست؟ روبازی | allescape

این روز‌ها بازار اتاق فرار نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشور‌های دیگر هم گرم است. اما اگر برای شما این سوال پیش آمده که اتاق فرار چی هست و چگونه می‌توان در این بازی شرکت کرد، توصیه می‌کنم با این مطلب از سایت ایده آل مگ همراه باشید. بعضی از این ها داستان هایی هستند که در آن شما شخصیتی را که به دام افتاده است بازی می کنید و باید خودتان را پیدا کنید. برخلاف تصور عموم، طرفداران اسکیپ روم قشر خاصی از جامعه نیستند. مخاطبان اصلی اسکیپ روم ها معمولا گروه‌های دوستانه و خانوادگی هستند؛ اما امروزه این بازی به مدارس و دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ‌راه یافته است. تمام بازی‌های مجموعه انیگما برای سن ۱۵ سال به بالا طراحی شده‌اند؛ البته در بازی‌های معمایی بچه‌های ۱۰ سال به بالا به شرط تهیه بلیط می‌توانند همراه شما در اتاق‌ها جذب نیروی اتاق فرار حضور داشته باشند.

  • به عهده گرفتن سرپرستی یک گروه، به معنای رفتار و حرکات دیکتاتوری نیست.
  • یکی از اولین اتاق فرارهای ایران نیز متعلق به این مجموعه است؛ اتاقی به نام فرار از زندان که در تاریخ دوم خرداد ۱۳۹۷ تاسیس شد.
  • اگر از تمام آنچه به عنوان مزایای اتاق فرار در مقابل سایر تفریحات گروهی گفته شد، عبور کنیم؛ نمی توان از حال خوب پس از انجام این بازی بگذریم.
  • مجله گردشگری هم اقلیم از سال 97 با هدف گسترش توریسم و آشنا کردن بیشتر مردم با نقاط مختلف ایران و جهان شروع به کار کرد.با هم اقلیم دنیا رو بشناسید و از سفر کردن لذت ببرید.

افراد مبتلا به این بیماری دچار مشکلات متعددی خواهند شد و اختلالات اعصاب و روان پیدا می‌کنند. با این حال چند سال بعد مشخص می‌شود که فردی نیمه شب به قصد سرقت وارد خانه وی شده است. با این سرنخ‌ها پرونده دوباره به جریان افتاده تا معمای مرگ این مرد تنها را حل کنند. باید در طول بازی تلاش کنید تا معماها را حل کرده و پرونده را به سرانجام برسانید. اتاق فرار هویت، ژانری معمایی ترسناک دارد و درباره قتل یک دختر یازده ساله است.

قانون و قوانین بازی فکری اسکیپ روم

اتاق فرار در ابتدا با هدف ایجاد سرگرمی ای عملی برای جوانان ایجاد شد تا کمی از کامپیوتر و کنسول های بازی فاصله گرفته و فعالیت های ذهنی و بدنی عملی داشته باشند. برای حل معماها نیز اسناد و شواهدی در بخش‌های مختلف اتاق قرار داده شده که باید آن‌ها را پیدا کنید. علاوه بر این از قدرت استناج خود هم برای حل برخی سوالات باید استفاده کنید. خب سفرزونی عزیز، آیا تا به حال اتاق فرار را بازی کرده‌اید؟ چقدر این بازی برای شما جذاب بوده و چقدر از آن لذت برده‌اید؟ در مورد تجربیات خودتان به ما بگویید. چه ژانری را بازی کرده‌اید و یا دوست دارید چه ژانری را بازی کنید؟ یادتون نره که ما عاشق شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم.

هر بازی رو بدون توقع قبلی تجربه کنید

معماهای مختلف در جای جای یک فضای مشخص پنهان شده اند و بازیکنان باید در مدت زمان مشخص آنها را بیابند و حل کنند. این بازی به صورت فضاهای متفاوتی از قبیل سلول های زندان، رستوران، هتل، کلبه دورافتاده و حتا ایستگاه های فضایی طراحی می شود. هر یک از این فضاها سناریوی خاصی دارند و هدف خاصی را دنبال می کنند. در یک بازی اسکیپ روم به شما ماموریت فرار از زندان می دهند، در دیگری باید از دست یک قاتل زنجیره ای فرار کنید و در جایی دیگر در نقش کارآگاه به دنبال قاتل بگردید و …. این بازی که از سال ۹۵ وارد ایران شد رفته رفته به یکی از سرگرمی های جذاب جوانان تبدیل شد.

نکتۀ اولی که وجود داره اینه که ترس یه موضوع نسبیه و هر فرد با توجه به زیست و تمام داده‌­های دریافتی از بدو تولد، از چیزهای به خصوصی می­ترسه. پس به طور کلی نمی­شه گفت یه اتاق فرار مشخص برای همه تجربۀ ترسناکیه. این هدف ممکنه صرفاً فرار از اون فضایی که توش حبس شده‌اید باشه، یا جمع­‌آوری اسناد و مدارکی که مربوط به سناریوئه و یا … این چیزیه که یا قبل از شروع بازی یا حین بازی متوجه‌اش می­شید.