زیباسازی محیط کار با پارتیشن

پژوهش های علمی ثابت کرده اند که این تنها یک احساس نیست بلکه از نظر علمی بسیار مهم است که چیدمان دکوراسیون اداری ، نورپردازی محیط و کاربرد رنگها و نیز انتخاب مبلمان باید بسیار حرفه ای و با رعایت دقیق استانداردها و اشراف به علم دکوراسیون داخلی و معماری صورت طراحی داخلی ساختمان اداری بگیرد. در صورتی که مبلمان فضای کار را قبل از نصب پارتیشن ها سفارش داده اید، این موضوع را با مسئول ساخت پارتیشن ها در میان بگذارید. در نتیجه کار نیز بازدهی بهتری دارد لازم به ذکر است که در هنگام انتخاب مبلمان دوام و زیبایی مبل را نیز در نظر بگیرید.

هزینه طراحی داخلی اداری

یکی از مهمترین موضوعات در مورد طراحی دفتر کار شما یا طراحی هر فضای دیگری، قابل اجرا بودن آن طرح ها است. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که طرح مورد پسند شما، دقیقاً همانطور میتواند اجرا شود یا نه. این فضا باید به گونه ای انتخاب شود که بتواند کارکنان را برای ساعتی از محیط کار آنها را دور کند تا ذهن آنها آزاد شده و بتوانند ریلکس کنند. یکی از مواردی که در طراحی و دکوراسیون اداری شیک باید مد نظر قرار داد انتخاب رنگ مناسب برای دفتر کار می باشد. اگر درهای امدیاف را همراه با پردهها نصب کنید دقیقاً به آنچه مد نظرتان است دست پیدا خواهید کرد. این پارتیشن ها را می توان در طرح های مختلف اجرا نمود ولی آنچه این محصولات را جذاب کرده افزایش نور محیط و بزرگ نشان دادن متراژ محیط است.

پارتیشن ها نباید باعث کوچک شدن فضاها شود. امروز کارهایی مانند گرفتن ویدیو های حرفه ای و یا ساخت پادکست از جمله کارهایی می باشد که در داخل برخی از شرکت ها انجام می گردد. تمام مواردی که در خصوص ساختمان های اداره کوچک ذکر شد، در مورد ساختمانهای اداری بزرگ نیز صدق خواهد کرد. در معماری ساختمان اداره بزرگ اتاق کنفرانس میبایست بزرگتر در نظر گرفته شده و بتواند بیش از ۲۰ نفر را در خود جای داده است. که فضای داخلی اتاق مدیریت اجازه دهد می توان یک میز کنفرانس را نیز در اتاق مدیریت قرار بدهید، در نتیجه علاوه بر افزایش هماهنگی بیشتر با محیط می توان نیازهای مدیریت را نیز برطرف نمود. برای طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت می توان از دو صفحه کلاسیک و مدرن استفاده نمود. باید از راه روها و یا راه پله های عریض استفاده شود. در طراحی ساختمان های اداری که مکان های پرتردد هستند .

طراحی نمای داخلی ساختمان اداری توصیه می شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع مولدها استفاده نشود. از جنسی استفاده کنید که به راحتی قابل نظافت باشد. بنابراین اگر قصد دارید در محل کارتان تغییراتی ایجاد کنید بهتر است به صورت اساسی و حرفه ای صورت گیرد تا هم وقت و هزینه شما مدیریت شود و هم نتیجه ی کار بسیار رضایت بخش و مطلوب باشد. این مطلب را در صورت تمایل به دوستانتان نیز اشتراک دهید. هرسیستمی که بتواند به صورت بهینه فضا را به بخش های قابل استفاده تقسیم کند، پارتیشن نامیده می شود. به طور معمول در طراحی داخلی اداری مدرن از صنایع چوبی استفاده زیادی میشود.

ژنراتورها میتوانند از طریق پردازش همزمان به صورت الکتریکی بهم متصل شوند. پارتیش های شیشه را می توانید به صورت فریم لس و یا فریم دار تولید نمایید. پارتیشن اداری جلیس به دو خانواده یونیکا و متریکا تقسیم میشود که با توجه به تکجداره، دوجداره و بدون فریم (Frameless) بودن آنها، گستره متنوعی از انتخاب را برای مشتریان ایجاد نموده است. پارتیشن های اداری در انواع گوناگونی از جمله پارتیشن تک جداره، دو جداره، فریم لس، کلاسیک، شیشه ای، دارای فریم آلومینیومی و غیره عرضه می شوند. اگر نیاز دارید تا یک فضای خصوصی و جدا بین دو یا چند کارمند ایجاد کنید که به طور مشترک از یک میز بزرگ یا ایستگاه کاری استفاده میکنند، این پارتیشنها گزینه مناسبی محسوب میشوند. در دکوراسیون اداری مدرن بهتر است حتماً فضایی به این کاربری اختصاص داده شود چرا که باعث بهره وری بیشتر کارکنان خواهد بود. قابلیت تنظیم نور جهت کاربردهای مختلف در فضای اتاق وجود داشته باشد.

دکوراسیون داخلی اداری دفتری

البته خلاقیت در انواع شیشه ای کمی بیشتر از انواع ام دی اف است. همچنین پارتیشن های ام دی اف به عنوان یک پارتیشن متحرک، برای کسانی که در طول سال محل کار خود را جا به جا میکنند بسیار مناسب است. یا در صورت استفاده از پارتیشن های شیشهای به دلیل بازتاب و انعکاس طبیعی نور استفاده از لامپ ها و روشنایی ها کمتر می شود. خریداری و نصب یک پارتیشن در مقایسه با زمانی که بخواهید با استفاده از مصالح و ابزارهای ساختمانی چند اتاق بسازید، وقت و هزینه چندانی نمیخواهد. تاو دکور به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع پارتیشنهای اداری دارای انواع مختلف طراحیها و مدلهای پارتیشن میباشد. از انواع چوب ها می توانید برای ساخت پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. شرکت تتراجام سابقه ای ده ساله در ساخت انواع شیشه های رنگی و لاکوبل، انواع آینه، کابین حمام، پارتیشن اداری و غیره دارد. پارتیشن اداری دو جداره از استحکام بالایی برخوردار است و نیازی به ستون در ساختارش ندارد.

دکوراسیون داخلی ساختمان اداری امکان استفاده از نور طبیعی هم موجب صرفهجویی در مصرف انرژی میشود و هم انرژی بیشتری در کارکنان بهوجود میآورد. کربن سخت از احتراق ضعیف شکل میگیرد و بسیار خراشنده و ساینده است، سپس سبب افزایش مصرف سوخت میشود انتظار میرود که انسداد پیستون و فشار حفظ شود. شما باید بتوانید اعتماد کنید که طراح داخلی که انتخاب می کنید ، سخت کوش است و در رفع نیازهای شما ، به موقع و و با بودجه ای که برای او مشخص کرده اید ، تلاش خواهد کرد . ظاهری جذاب و ایده آل به محیط می بخشد و کارفرمایان می توانند رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب کنند. در قسمت برداشت اولیه، کارشناسان قسمت هایی همچون ورودی ها، پنجره ها، اوکابه پنجره ها، طرح و جنس سقف، سرمایش و گرمایش، هوا سازها و در آخر مسیر های حمل قطعات پارتیشن ها به محل نصب را مورد بررسی قرار می دهند.

انتخاب یک میز اداری مدرن نیم ست اداری جهت برگزاری جلسات مختلف در اتاق مدیریت از موارد کاملا الزامی و ضروری در اتاق است. در برخی شرکتها بر اساس نیاز و تعداد کارمندان خود ممکن است این سالن را پارتیشن بندی کنند و یا به همان حالت فلت باقی بگذارند تا کارمندان بتوانند با یکدیگر ارتباط و تعامل بیشتری را برقرار کنند. شما می توانید با استفاده کردن از این سبک، طراحی داخلی اداره خود را تا حد زیادی متفاوت از دیگران کنید. یکی از اولین و مهمترین کارهایی که میتوانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. با اندکی تعمیرات میتوان از وسایل چوبی قدیمی برای طراحی داخلی دفتر کار استفاده کرد. به طور مثال استفاده بهینه از فضا با پارتیشنبندی و تقسیم فضاها به کمک آن امکانپذیر خواهد بود.

طراحی داخلی دفتر کار اداری

همانطور که می دانید یک سالن آمفی تئاتر از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در این مقاله به بررسی نحوه طراحی آمفی تئاتر می پردازیم. بر اساس اینکه یک ساختمان اداری تا چه میزان بزرگ و گسترده است باید برای آن فضایی را جهت کارکینگ انتخاب کرد، تا بتوان ماشین های متعددی را در آن قرار داد به همین خاطر این موضوع بسیار حائز اهمیت است که در زمان طراحی ساختمان اداری میزان تعداد افرادی که در روز در آنجا رفت و آمد میکنند، حتما توجه شود و بر اساس این تعداد یک فضای استاندارد به پارکینگ اختصاص داده شود. از جمله دیگر مواردی که در اصول معماری ساختمان اداری بزرگ باید رعایت شود، اختصاص یک فضا اتاق آی تی است که سرور های یک شرکت و یا سازمان در این اتاق قرار می گیرند.

اصول معماری ساختمان اداری کوچک با یک ساختمان بزرگ اداری تفاوت چندانی ندارد، تنها تفاوتی که میان این دو وجود دارد این است که فضاهای اختصاص داده شده در یک واحد کوچک اداری همین محدودتر از یک ساختمان اداره و بسیار بزرگ می باشد. این دیواره های شیشه ای، در اندازه های مختلف قابل تهیه هستند. بسیاری از دفاتر مدرن برند سازی را در فضای کاری خود پخش می کنند و در هنگام طراحی دکوراسیون اداری مدرن، بر روی استفاده از رنگ های اصلی که نشان دهنده برند آنهاست، استفاده می کنند. با استفاده از این گونه دیوارپوش ها می توانید به محیط اداری خود جلوه های بسیار مدرن و منحصر به فرد را بدهید. بطور مثال لازم است با سرپرستان یا نماینده هر دپارتمان درمورد نیازهای آن ها گفتگو داشته باشد تا جزئیات تفاوت درخواست هایشان را رصد نماید یقیناً نیازهای کارمندان بخش فروش با پرسنل واحد حسابداری متفاوت است و باید با حوصله به این موارد پرداخته شود.

مثلا استفاده از یک رنگ مشخص در تمام محیط دفتر کار و یا شکل نورپردازی تکراری، منجر به داشتن دکوراسیون اداری کاربردی و شیک نخواهد شد. مثلا اینجا کانتری است که کارمندان اداری پشت آن می نشینند و با این که تم اصلی دکوراسیون اداری کلاسیک است اما برای رفاه حال مراجعان، سیک مدرن اداری امروزی تا حدودی حفظ شده است. در قسمت راه پله ها پنجره های مناسب تعبیه شود زیرا وجود این پنجره ها نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای همین اتصال های این نوع پارتیشن ها با انواع پارتیشن ثابت متفاوت است. این رویکرد به نزدیک شدن هر چه بیشتر انسان و پیوند دوبارهاش با طبیعت میپردازد.

باید از راه روها و یا راه پله های عریض استفاده شود.

تفکیک دقیق هر واحد و ایجاد زنجیره صحیح ارتباطات با کمترین میزان آشفتگی درونی، مدیریت را بسیار آسان مینماید. بسیاری از دفاتر و شرکت ها، برای ایجاد تنوع در فضا و نیز تفکیک راحت بین فضاها، اقدام به استفاده از پارتیشن می کنند. علاوه بر اینها استفاده از دیوارپوش هایی با طرح های متفاوت در بخش های مجزای فضای اداری می تواند به تفکیک نمودن فضا کمک بسزایی کند و کار شما را بسیار راحت تر نمایید. پارتیشن بر حسب متریال مورد استفاده غالبا به سه دسته شیشه ای ، چوبی و آلومینیومی دسته بندی می شود. برای مثال پارتیشن از جنس MDF، شیشه و پروفیل آلومینیومی از رایج ترین انواع پارتیشن هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری

این مجموعه دارای زیر مجموعه های متنوعی می باشد که همگی در کنار هم محیط اداری شما را به محیطی مدرن و کاربر پسند تبدیل می کنند. در کنار تمام موارد فوق با فاکتوری به نام مساحت نیز روبرو هستیم که بسیار تاثیرگذار است به خصوص در شهری مانند تهران که هر متر مربع فضای اداری در آن هزینه قابل توجهی دارد و برای هر سانتی متر آن باید برنامه ریزی شود. همانطور که از نام این نوع از دیوارپوشهای اداری PVC مشخص است به دیوارپوشهای PVC که میتوان بر روی آنها طرحی را بهعنوان نمای دیوارپوش چاپ کرد دیوارپوشهای PVC چاپی میگویند. نصب این نوع پارتیشن شیشه ای آسان است و قابلیت جابجایی هم دارد.

دکوراسیون داخلی پارتیشن اداری

در پارتیشن های دو جداره برای نگه داشتن پارتیشن از ستون استفاده نمیشود زیرا این پارتیشن ها به اندازه کافی مقاوم بوده و استحکام آنها باعث میشود بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار گیرند. بهکاربردن مصالحی که هم ظاهری جذاب به دفتر کار بدهد، هم کیفیت و دوام مناسبی داشته باشد و هم با میزان بودجه متناسب باشد، نیاز به افرادی دارد که ما را راهنمایی کنند. به همین خاطر علاوه بر کابینت هایی که در فضای آشپزخانه نصب میشود باید فضایی را جهت قرار دادن یخچال در نظر گرفت. پارتیشن اداری تتراجام چه مدل هایی دارد؟ پارتیشن برای دفاتری که فضای کافی برای ایجاد اتاقهای مختلف ندارند بسیار کاربردی و مفید است.

اتاق ضبط صدا و ویدئو باید دارای نور مناسب و عایق صدا باشد همچنین در صورت لزوم بهتر است در اتاق تمامی تجهیزات مربوطه وجود داشته باشد. پارتیشن مدرن به صورت بصری یک اتاق دیگر اضافه می کنند و باعث ایجاد فضاهای کارا و خصوصی بیشتر می شوند. این عناصر کاربردی طراحی داخلی را می توان به زیبایی شخصی کرد تا جزئیات اصلی را به طراحی های اداری و داخلی خانه اضافه کند. تا بتوان در صورت نیاز جلسه های رسمی و کاری را در آن برگزار کرد به طور معمول اتاق مدیر عامل را چگونه انتخاب می کنند که دارای چشم اندازی مقابل فضای بیرون باشد تا با این کار اتاق دارای فضای رسمی تری شود. برای رفت و آمد چک ها و تراکنشات مالی بهتر است فضای جداگانه از میز کار پرسنل در نظر گرفته شود، خارج از اتاقشان به عنوان یک پیش ورودی یا حداقل میز جداگانه ای در اتاق حسابداران داشته باشد (نیاز این واحد با توجه به کارکردشان در شرکت می تواند متفاوت باشد).

دکوراسیون داخلی اتاق اداری