میدانید دیزل ژنراتور چگونه کار میکند؟

سالیان متمادی است که بیمارستان های نظامی، دولتی و خصوصی به تامین مولد قدرت صنعتی بسیار توجه می نمایند، تا در زمان های اضطراری از جمله وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان بدون هیچگونه نگرانی برق خود را تامین کنند. بخش معدن و استخراج مواد معدنی در سراسر جهان به شدت وابسته به قدرت موتور دیزل به بهره برداری از منابع طبیعی مانند شن، ماسه، فلزات گران بها، سنگ آهن، نفت، گاز و زغال سنگ است. هوا داخل دیزل دمیده شده تا فشرده شود و سپس گازوئیل مطابق با حجم استارت اولیه به آن اسپری میشود. مخزن سوخت ژنراتور (Fuel Tank): همانطور که از نامش پیداست محل قرارگیری سوخت و حجم آن بر اساس نوع دیزل ژنراتور متفاوت است. چاره آن چیزی نیست جز خرید موتور برق و خرید دیزل ژنراتور برای تامین و یا جایگزین برق شهری. بستگی دارد. به طور کلی این نوع سیستم تولید برق به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرف میکنند.

از بارهای بیش از حد تعیین شده استفاده نکنید. قیمت دیزل ژنراتور های سبک در حد ۱۰ کیلو ولت آمپر از حدود ۱۵ میلیون تومان آغاز و برای مولد های نیروگاهی در حد ۲.۵ مگا وات تا حدود ۵ میلیارد تومان برای هر دستگاه متغیر می باشد. در زمینه تولید برق در مقیاس نیروگاهی و صنعتی آغاز نمود. تشخیص قطع برق هنگامی که شبکه شما با قطعی مواجه است توسط این بخش صورت می گیرد. موارد كاربرد دیزل ژنراتورها دامنه وسیعی از مصارف كوچك ( خانگی ، صنفی ) تا مصارف عمومی و صنعتی بزرگ را در برمی گیرد . جالب است بدانید که تمامی ژنراتورها اعم از ژنراتور گازی، دیزلی و … اندازه قدرت موتور دیزلی به طور مستقیم متناسب با حداکثر توان خروجی ژنراتور می تواند کوپله شود.

دیزل ژنراتور چیست

پس از خرید دیزل ژنراتور برای نصب آن اقدامات لازم را انجام دهید و با توجه به نظر کارشناسان دستگاه را در بهترین مکان قرار دهید زیرا فضای قرارگیری دستگاه در راندمان کاری آن موثر است. برای انجام چه کاری قصد خرید دیزل ژنراتور را داریم؟ نصب و راهاندازی صحیح در راندمان کاری آن بسیار موثر است. این حلقهها باعث میشود تا در لحظه راهاندازی سرعت روتور به سرعت سنکرون نزدیک شود و سپس به سرعت سنکرون برسد. کاربردهای نوعی- این ژنراتور بار یکسان پیوسته را راهاندازی میکند یا به موازات توان مصرفی پیوسته و اصلی برای ماکزیمم سطح مجاز ۸۷۶۰ ساعت در سال واقع میشوند. ژنراتور دیزلی انواع مختلفی با کاربردهای صنعتی و خانگی دارد. ما طیف وسیعی از دیزل ژنراتورهای کامینز را ارائه می دهیم، دیزل ژنراتور کامینز Cummins از ژنراتورهای خانگی قطع برق 20 کیلو ولت آمپر تا سیستم های برق آماده به کار در مقیاس کامل 3000 کیلو ولت آمپر برای کاربردهای تجاری و صنعتی مانند مراکز داده، یک ژنراتور آماده به کار برای پشتیبانی از یک کارخانه بزرگ که کالاهای بسته بندی شده مصرفی را تولید می کند یا برق اصلی برای تاسیسات ذخیره سازی و پمپاژ گاز طبیعی و غیره.

نکات ایمنی را به دو دسته نکات ایمنی در هنگام نصب و نکات ایمنی هنگام کار تقسیم میکنیم. هزینههای مربوط به سوخت و دسترسی به آنها یکی از نکات مهم است از این رو موتور برقهای دیزلی در اولویت قرار دارند و استفاده از آنها به صرفهتر است. این شرکت با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، کار تامین خدمات پس از فروش و سرویس و نگهداری ژنراتورهای دیزلی و گازی را به شکل 24 ساعته به عهده دارد. به هنگام روشن بودن دستگاه، گرما تولید میشود پس باید تهویه و گردش هوا نیز خوب باشد.

اگر میخواهید تا از نیاز به تعمیرات اساسی در دستگاه خود جلوگیری کنید، باید این خرابیها را شناخته و اقدامات مؤثری را در رابطه با آنها انجام دهید. به طور کلی هرگاه میخواهید یک ژنراتور را به صورت استندبای استفاده کنید، مجاز هستید 2 الی 3 ساعت از حداکثر توان آن بهره ببرید. در صورتی که به مسائل تعمیر و نگهداری این وسیله اهمیت دهید و به تعمیرات لازم آن رسیدگی کنید، ژنراتور شما برای سالهای آینده بدون مشکل کار خواهد کرد. مثل ساعتها و تایمرهای آنالوگ و دیگر وسایلی که در انها زمانبندی اهمیت دارد.

این مولد یک مولد هم قطب بود که از یک صفحه مسی که بین دو آهنربای نعل اسبی میچرخید تشکیل شده بود. حالا مقادیر بدست آمده در هر دو حالت سه فاز و تک فاز را به صورت مجزا در گروه خودشان با یکدیگر جمع می کنیم. قدرت ژنراتور را با توجه به ضریب همزمانی از یک و نیم الی سه برابر کیلو وات مصرفی محاسبه میکنند. امروزه با توجه به توسعه زندگی بشر و نیاز به انرژی بیشتر نیاز به یک منبع انرژی هم بیشتر شده است. این حلقهها علاوه بر راه اندازی باعث مقاومت بیشتر موتور در برابر شوک بار و بار اضافی میشود. یکی از نکات مهم در موتور ژنراتورها تامین سوخت است. در موقع خرید یا خرید دیزل ژنراتور، ارزش این را دارد که از سازنده تجهیزات بپرسید که چه اقداماتی را میتوان برای موازی کردن یک ژنراتور با سایر ژنراتورها برای ایجاد یک نیروگاه مدولار انجام داد.

این صدای زیاد در مکانهایی که دستگاه در فضای باز قرار دارد مشکلی ایجاد نمیکند اما در مکانهایی مانند بیمارستانها، مراکز تجاری و مسکونی این صدای زیاد دردسر ساز است. همانطور که گفته شد این، برای مکانهایی که به شبکه برق متصل نیستند یا به عنوان یک منبع پشتبان برق در مواقع بحرانی به کار میرود. مجموع تجهیزات بهکارگرفته شده در یک دستگاه ژنراتور برق روی یک شاسی یا استراکچر فلزی قرار میگیرد. سنکرون سازی جهت مدیریت ژنراتور با اپراتور صورت میگیرد.

این کار چندان سختی نیست، موتور اصلی با مصرف سوخت سبب ایجاد حرکت چرخشی یا همان انرژی مکانیکی در موتور میشود و ژنراتور، این انرژی الکتریکی را به برق تبدیل میکند. این انرژی مکانیکی به ژنراتور منتقل شده و با ایجاد حرکت دورانی در روتور باعث ایجاد بار الکتریکی در سیم پیچ ها و انتقال توان به مصرف کننده میگردد. باید به این نکات توجه شود: «پس از خنک شدن موتور، درپوش رادیاتور را برداشته شود، و در صورت احتیاج، مایع خنککننده را تا زمانی که سطح آن حدود 3/4 اینچ شود، اضافه کنید».موتورهای دیزلی سنگین به مخلوط خنک کننده متعادلی از آب، ضد یخ و مواد افزودنی خنک کننده نیاز دارند.نمای بیرونی رادیاتور را از نظر وجود انسداد بررسی کنید و تمام کثیفی ها یا مواد خارجی را با یک برس یا پارچه نرم با احتیاط تمیز کنید تا به باله ها آسیب نرسانید.در صورت وجود، از هوای فشرده کم فشار یا جریان آب در جهت مخالف جریان هوای معمولی برای تمیز کردن رادیاتور استفاده کنید.

محل نصب دیزل ژنراتور را مشخص کنید. ساختمان ژنراتور و مواردی مانند نوع سیم پیچی رتور و استاتور و جریان تحریک آن، نحوهی عملکرد این دستگاه را مشخص میکنند. اگر سرویس دورهای دستگاه را جدی بگیرید مجبور به پرداخت هزینه زیاد در تعمیرات نخواهید بود زیرا اشکالات دستگاه در سرویسهای دورهای مشخص میشود و قبل از آنکه خرابی بیشتر شود، تعمیر انجام خواهد شد. در مرحله بعدی پمپی که سوخت را به موتور دیزل منتقل میکند را بررسی نمایید اگر سالم بود به احتمال زیاد مواردی مانند پایین بودن ولتاژ باطری، بی کیفیت بودن سوخت مورد استفاده و یا وجود آب در سوخت، خرابی رینگ و پیستون و پایین بودن فشار کمپرس، بسته بودن ورودی هوا و…

همچنین این شرکت آماده تأمین، نصب و راه اندازی انواع ژنراتورهای دیزلی و گازی، در توانها و برندهای مشاهده سایت مختلف می باشد. برای انتخاب و خرید بهتر است ابتدا با مدلهای مختلف آشنا شوید و معیارهایی مانند کاربرد و تعداد ساعات استفاده از آن، میزان سوخت مصرفی، اندازه فیزیکی و حتی قیمت را بررسی کنید. 6. راهنمای کار با دستگاه را به دقت مطالعه کنید و اگر بار اول است که از ژنراتور دیزلی استفاده میکنید از افرادی که سابقه کار با آن را دارند کمک بگیرید. گاهی اوقات تابلو را میتوان به گونهای طراحی کرد تا به مجموعهای برای تغذیه توان از شبکه برای انجام آزمایش بار اجازه دهد. دیزل ژنراتور دائم کار: این مدل از دیزل ژنراتور، بدون وقفه در حال کار کردن است و مولدها یا کانتینیوس برای استفاده دائم طراحی شده اند. 2. دیزل ژنراتور برق دائم کار: هنگامی استفاده می شود که ژنراتور باید به صورت مکرر روشن باشد و معمولا برای صنایع مادر و دیتا سنترها ساخته می شود.

قیمت دیزل ژنراتور

2. حتما به سیستم تهویه توجه کافی را داشته باشید زیرا گازهای سمی تولید شده باید به شیوهی درستی از محیط خارج شوند و دیگری کنترل کردن دمای موتور است زیرا در صورت افزایش دمای موتور، دستگاه آسیب دیده و از طول عمر آن کم میشود. گذشته از موارد بالا اگر به درستی ساخته شود میتواند جریان هوای مناسبی برای تهویه هوا و خنک سازی دستگاه داشته باشد که خود موضوع بسیار مهمی به شمار می آید. سرویس های این شرکت علاوه بر موارد ذکر شده در بالا شامل تولید برق اضطراری و دائم در پروژه های شهری، صنعتی و عمرانی و اجاره دیزل ژنراتور نیز هست. اما با این وجود این دسته نیز بسته به مواردی که در کاتالوگ آنها ذکر شده نیاز به استراحت دارند. رعایت نکات ایمنی در استفاده و نصب هر دستگاهی از واجبات است و مولد ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در این موتورها برای راهاندازی اولیه توان الکتریکی لازم است که از یک منبع تغذیه با ولتاژ مستقیم (DC) که در حدود ۱۲-۲۴ ولت را تولید میکنند استفاده میشود. اگر شما هم صحبتهایی در رابطه با اینکه قرار گرفتن آلترناتور در کانوپی سبب کاهش توان خروجی دستگاه میشود شنیده اید، باید گفت که این یک تصور کاملا غلط است چه بسا که کانوپی خود یک حفاظت کننده دستگاه نیز به شمار میآید و با جلو گیری از تماس مستقیم دستگاه با غبار و رطوبت باعث افزایش طول عمر آن نیز می شود.

کاربرد دیزل ژنراتور

برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه پس از 500 ساعت کارکرد روغن را تعویض و بعد از 10 ساعت سطح آب و روغن را برررسی کنید. کنترل پنل دیزل ژنراتور از ابزار های متعددی برای کنترل و نظارت اجزای مختلف ژنراتور گازوئیلی استفاده نموده است از این ابزار برای سنجش میزان فشار روغن موتور ژنراتور و درجه حرارت مایع سرد کننده نیز استفاده می شود. اگر برای خرید دستگاه استندبای، کاتالوگها و سایتهای مختلف را بررسی کرده باشید در بخش مشخصات مثلا توان استندبای 500 کاوا ذکر شده است، به این معنی که شما 500 کیلو ولت آمپر را در 2 الی 3 ساعت میتوانید از دستگاه برداشت کنید. ژنراتورها در توانهای مختلف را میتوان درون یک اتاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. استفاده از ورق سیلیس در دیزل ژنراتورها چیست؟ موارد استفاده از دیزل ژنراتور چیست؟

اول این که موتورهای سنکرون دقیقاً با سرعت سنکرون (که تحت تأثیر فرکانس منبع تغذیه و تعداد قطبهای استاتور است) می چرخد و دیگر این که موتورهای سنکرون برای ایجاد میدان مغناطیسی در روتور به جریان القایی تکیه ندارند . دیزل ژنراتور نه تنها مونوکسید کربن بلکه سایر آلایندههای هوا مانند ذرات معلق و اکسیدهای نیتروژن را نیز ایجاد میکند. آن را کربن گیری کنید.از تعویض فیلتر هوا غافل نشوید و وضعیت انژکتور را کاملا بررسی کنید. یاتاقانها را تعویض کنید،رینگها گژن پین،سیستم خنک کاری،فشار روغن ورودی و پیستونها را بررسی کنید.

انواع دیزل ژنراتور

حتما به این فکر میکنید که برق چگونه تولید خواهد شد؟ اگر به کمی قبل تر فکر کنید، قطعا به خاطر میآورید که نام موتور برق را شنیدهاید، موتور برق دیزلی همان دیزل ژنراتور است که ترکیبی از یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی است. به این معنا که اگر به ندرت از ژنراتور استفاده می کنید، عملکرد آن متفاوت از حالت عادی است. 4. اگر درب مخزن شل است یا مخزن درب ندارد آن را روشن نکنید. در چنین مواقعی معمولا یک نقص مکانیکی مانند گیر کردن شانه گاز پمپ فارسونگا، خرابی سنسور پیکاب یا گاورنر، بر هم خوردن تنظیمات ECU سبب بروز چنین مشکلی میشود که حتما باید توسط یک متخصص تعمیر شود.دستگاه را روشن نکنید تا تعمیر انجام شود.