کاربرد ها و انواع نمایشگرهای شهری ,

در بررسیهای مختلف مشخص شده است که ما با انواع ماژول های تلویزیون شهری مواجه هستیم که هر کدام از آنها در کیفیت نهایی تصویر نقش دارد. در واقع هرچه قیمت ماژول بالاتر باشد، قیمت نهایی تلویزیون نیز بالاتر است. هر پیکسل در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است . تلویزیون داخل سالن یا LED WALL چیست ؟ تلویزیون های شهری از نظر کاربرد به دو دسته بیرون سالن و داخل سالن تقسیم می شوند . امروزه از این نوع تابلو به دو دلیل تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی بهره می برند . تمامی این مانیتورها در صورتی میتوانند تصاویر و محتواهای مورد نظر را نمایش دهند که توسط کنترلر نظارت شود. سرعت انتقال فایل در برد کنترل HD-U62 بسیار بالاست و فقط کافیست حدود ۳ ثانیه برای انتقال کامل فایل مورد نظر از روی USB به برد کنترلر منتظر بمانید. این دستگاه ها بسیار مناسب مقاصد موقت و سیار هستند و برای راه اندازی فقط نیاز به برق دارند و در کمتر از یک دقیقه در هر مکان روشن می شوند.

قطعات تابلو روان

این دستگاه ها در اندازه های متفاوت، از ۴۶ تا ۸۰ اینچ در دسترس هستند. این سیستم وظیفه انتخاب ورودی تصویر و تغییر اندازه تصاویر ورودی به اندازه نمایشگر را دارد.ویدیوپروسسور انواع مختلفی دارد و متناسب با رزولوشن نمایشگر و پورت های ورودی و خروجی متفاوت می باشد. سازه باید متناسب با نیرو های وارد شده توسط نمایشگر محاسبه و طراحی شود. حالا شما در نظر بگیرید که برای یک نمایش فیلم یا نوشته های ریز باید قیمت تابلو روان هفت رنگ را پرداخت نمایید تا بتوانید از امکانات را به شما بدهد، تابلو روان فول کالر قیمت به نسبت بالاتری از سینگل کالر ها دارند.

تصاویر، نوشته های متحرک و ویدیوها با ورودی های متفاوت توسط این پروسسور به صورت منظم و پشت سر هم به نمایش گذارده می شوند به علت استفاده از این ابزار قیمت تابلو روان به شیوه آنلاین بیشتر از آفلاین می باشد. دیزل ژنراتور شامل بسیار زیادی از قطعات متحرک است. تعداد مشاهده تبلیغات در این شیوه بسیار بالاست و میتواند ماندگاری زیادی در ذهن مخاطب داشته باشد. در صورتی که میخواهید از این شیوه برتر تبلیغاتی استفاده کنید و به نتایج رضایت بخش برسید، کافی است به وب سایت شرکت فنی مهندسی سپهر صنعت آداک مراجعه کرده و از کارشناسان فنی و فروش مشاوره گرفته و از خدمات این شرکت استفاده نمایید.

زمانی که میخواهید برد کنترلر را انتخاب کنید باید به مسائلی همچون رنگ ماژول ال ای دی (تمام رنگ بودن و یا تک رنگ بودن ماژول ال ای دی) که در ساخت تابلوهای روان از آنها استفاده میشود. در ادامه مطلب نحوه ساخت تابلو روان را در 5 مرحله توضیح خواهیم داد. در این مطلب بهصورت جامع به بررسی انواع تابلو روان و آموزش نصب آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. مقدار جریان عبوری استاندارد از تابلوی روان برای عملکرد درست ماژول ها 5 وات می باشد هر میزان ماژول در تابلو وجود داشته باشد باید به همان تعداد هم منبع تغذیه در تابلو قرار داده شود. چوپوقی 90 درجه برای بستن پیچ های ماژولی که دسترسی خوبی به آن ها در قاب تابلو روان وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع تلویزیون ها ضد آب نمی باشند و از لحاظ قیمت نسبت به مورد قبل ارزان تر هستند. تلویزیونهای Outdoor مناسب فضای باز است زیرا این تلویزیون ها ضد آب بوده و روی هر پیکسل آفتاب گیر قرار دارد به همین دلیل در روشنایی روز و آفتاب مستقیم تصویر را واضح نشان میدهد. بررسیها نشان میدهد در بین هزینههای خوراکی و دخانی، بیشترین سهم مربوط به هزینه گوشت با سهم ۲۱درصد و در بین هزینههای غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۹درصد مربوط به هزینه مسکن، سوخت و روشنایی بوده است. کارت کنترل دیتا را اپراتور دریافت میکند و روی ماژول های LED نمایش میدهد ، در تلویزیون های شهری معمولا از کنترلر های آنلاین استفاده می شود.

تمام رسانه ی تبلیغاتی در حافظه ی داخلی ذخیره می شود پس کارت کنترل بر اساس برنامه ی زمانی آن را به نمایش در می آورد. این تلویزیون ها که بیشتر برای تبلیغات در مکان های مختلف نصب می شوند و یکی از مدرن ترین شیوه های تبلیغاتی با تاثیر بسزایی هستند دارای انواع و اقسام مختلفی می باشند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. تلویزیون های Indoor در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.به همین دلیل اغلب این نوع تلویزیون ها ضد آب نیستند، شدت نور کمتری دارند، در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند که موجب کاهش هزینه ساخت آن ها در عین کارایی مناسب برای داخل سالن خواهند بود.در این نمایشگر بسته به فاصله ی مخاطب از نمایشگر دات پیچ یا همان فاصله ی پیکسلی باید متفاوت باشد.

کیفیت مناسبی دارند, قطعات تابلو روان ضد آب نیستند و برای دیدن بهتر تصاویر حداقل 4 متر فاصله از تلویزیون نیاز است. راندمان تابلوهای روان به علت شدت و قدرت بیشتر نور نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی بیشتر بوده و همچنین دارای هیچ گونه نور و تابش مضری برای چشم نمی باشند و از نظر سلامت کاملا تایید شده می باشند. همچنین بر روی برد کنترل U62 دکمه ای تعبیه شده است تا بتوان صحت عملکرد این برد کنترلر و ماژول های تابلو روان را تست نمود. همین امر دلیل خوبی بر قدرت غیرقابل مقایسه این محصول با سایر محصولات همرده خود است. اگر رزولوشن پایین انتخاب کنید بیننده نمایشگر تلوزیون را شطرنجی ( یا همون دون دون ) می بیند و تصویر کیفیت خوبی نخواهد داشت. 4) بتوان هر چه که نیاز است براحتی روی آن نمایش داد 5)ورودی های تلویزیون شهر باید دارای پورت های HDMA و USB و ویدیو باشد تا بتوان برنامه های زنده را به خوبی و بدون مکث نمایش داد.

در این راستا روشهای تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که تلویزیون شهری به عنوان یکی از قدرتمندترین روشها به فراوانی مورد استفاده قرار میگیرد. ماژول LED از طریق کابلی به نام کابل فلت با هم سری و از طریق کنترلربرنامه دهی می شوند ،منبع تغذیه (پاور تغذیه) هم برق مورد نیاز تابلو LED را تامین میکند به دلیل این که این بلوک ها قابل تعویض و جایگزینی مجدد هستند ماژول ال ای دی نامیده می شوند چرا که در علم الکترونیک به قطعاتی که قابلیت جدا شدن و پیوند خوردن مجدد را دارند به اصطلاح ماژول می گویند.

با توجه به این که بسیاری از مدیران ارشد امروزی برای تبلیغات و بازاریابی از شیوههای متعدد استفاده میکنند، انتخاب روش تبلیغاتی تلویزیون شهری که توسط یک شرکت حرفهای انجام شود میتواند اثربخشی تبلیغات را افزایش دهد. از این تابلو ها برای معرفی محصولات داخل مغازه ها و اطلاعیه های تخفیف و غیره نیز استفاده می شود. سازوکار کسب و کارها شفاف و روشن است، در بخش هایی که بیشترین تراکم جمعیت وجود دارد فروش ساده تر است؛ از این رو، آگهی های بازرگانی شما روی بیشترین مخاطبان تاثیر می گذارد. از نگاهی دیگر، بررسی اطلاعات مرکزی آمار ایران به تفکیک امکانات و تجهیزات عمده مورد استفاده خانوارهای روستایی حاکی از این است که در سال ۱۴۰۰نسبت به سال ۱۳۹۹، خانوارهای روستایی استفادهکننده از اجاقگاز از ۹۸.۳به ۹۸.۵، تلویزیون رنگی از ۹۵.۶به ۹۵.۱، جاروبرقی از ۶۷.۵به ۶۸.۹، ماشین لباسشویی از ۵۸.۱به ۵۹.۸، یخچالفریزر از ۵۲.۷به ۵۵.۲، اتومبیل شخصی از ۳۴.۱به ۳۵.۹، ماکروویو و فرهای هالوژن دار از ۱.۶به ۲.۱و ماشین ظرفشویی از ۰.۴به ۰.۵درصد تغییر یافته است.

تلویزیون شهری

تابلو های تبلیغاتی معمولا برای هر مکانی مورد استفاده قرار می گیرند. این تلویزیونها ضد آب و ضد ضربه بوده و برای محیطهای بیرونی بسیار مناسب هستند. 2) ضد ضربه باشد تا در مقابل برخورد اجسام در مکان های مختلف مقاوم باشد. ضد ضربه و ضدآب، مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و شرایط بد جوی (ماژول های اوتدور). تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود. این نوع قطعه های ماژولار یک نمایشگر هستند که بسته شده کنار هم یک تلویزیون شهری را می سازند.

نمایشگر فضای باز رایج ترین نوع این نمایشگر ها می باشد.

تلویزیونهای indoor نیز برای محیطهای بسته نظیر تالارهای پذیرایی، سالن کنفرانس، سالنهای ورزشی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. سازه تابلو ال ای دی باید به گونه ای باشد که به جز اپراتور اصلی هیچ فرد دیگری نتواند برای آن برنامه نویسی انجام دهد و قفل گذاری شود. این کابینت های رنتال به آسانی به اتصالاتی که برای آن تعبیه شده کنار یکدیگر قرار میگیرند و تصویری یکنواخت را میسازند. این تلویزیون ها برای روشن شدن نیاز به منبع برق دارند و با سیستم برق سیار مدت زمان زیادی روشن نمی ماند. نمایشگر فضای باز رایج ترین نوع این نمایشگر ها می باشد. همچنین فضای تعمیرات و نصب باید برای موارد ضروری در نظر گرفته شود. تلویزیون های فضای باز یا بصورت سازه ای در مکان نصب می شوند و یا به بدنه ساختمان ها متصل می شوند. تلویزیون های شهری به دو نوع Outdoor و Indoor تقسیم می شوند.

تابلوها به دو صورت outdoor یا indoor تولید میشوند. یکی از مقرون به صرفه ترین تابلوها در این زمینه، تابلو روان است. تمامی روشنایی نمایشگر این تابلوها از قرار دادن این ماژول ها به شکل مرتب و طبق طرح در روی صفحه مورد نظر نیز می باشد. شرکت فنی مهندسی سپهر صنعت آداک در سال ۱۳۸۶ با اهداف بازرگانی و تولید محصولات مورد نیاز شهرداریها تاسیس شد. بهعبارتدیگر در سال گذشته، خانوارهای شهری استفادهکننده از اجاقگاز ۰.۱واحد درصد، تلویزیون رنگی ۰.۵واحد درصد، یخچالفریزر ۰.۹واحد درصد و ماکروویو ۰.۵واحد درصد کاهش پیدا کرده؛ اما در مقابل، تعداد خانوارهای استفادهکننده از جاروبرقی ۰.۶واحد درصد، ماشین لباسشویی ۰.۷واحد درصد، اتومبیل شخصی ۰.۸واحد درصدی و ماشین ظرفشویی ۰.۷واحد درصد رشد داشته است. مقایسه درصد خانوارهای شهری استفاده کننده از لوازم عمده زندگی در سال ١٣٩٩ نسبت به سال ١٤٠٠ نشان میدهد که خانوارهای استفاده کننده از اجاق گاز از ۹۸.۹ به ٩٨.٨، تلویزیون رنگی از ٩٨.١ به ٩٧.٦، جاروبرقی از ٩١.٥ به ٩٢.١، ماشین لباسشویی از٨٧.٣ به ٨٨.١، یخچال فریزر از ٧١.٩ به ٧٠.٨، اتومبیل شخصی از ٥٣.١ به ٥٣.٩، ماکروویو و فرهای هالوژن دار از ١٢.٤ به ١١.٩ و ماشین ظرفشویی از ٧.٦ به ٨.٣ درصد تغییر یافته است.

در مقابل اما، متوسط هزینه کل خالص سالانه یک خانوار روستایی ۵۱میلیون و ۹۱۱هزار تومان محاسبه شده که نسبت به سال قبل ۵۲.۴درصد افزایش نشان میدهد. تلویزیون شهری یک نمایشگر بزرگ هوشمند است که متشکل از دیود های نورانی (LED) است. به طور کلی LED از دو پایه کاتد (منفی) و آند(مثبت) تشکیل شده است محل قرارگیری چیپ معمولا بر روی پایه کاتد است که توسط یک رشته فلزی از یک سو هم به پایه آند متصل می شود. نوعی نمایشگر دیجیتالی است که تصاویر نمایشی آن بر اساس پیکسل هایی که در کنار هم با فاصله های مشخص جای داده شده اند به نمایش در می آیند . و اما در این مدل جای یک رنگ قرمز ، سبز و آبی هر پیکسل متشکل از دو رنگ است. در این روش به جای یک رنگ LED قرمز ، سبز و آبی هر پیکسل از دو رنگ تشکیل شده است .

نمایشگر بزرگ تلویزیون شهری عمدتا به دلیل ارزان شدن بهره مندی از آنها برای شرکت ها به واسطه رشد فناوری، پایین آمدن هزینه های مربوط به اینترنت و افزایش کیفیت آن علاقه عمومی به مشاهده پیام های پویا به جای ایستا با سرعتی تصاعدی در سرتا سر جهان رشد کرده و در حال تصاحب سهم بازار سایر رسانه های تبلیغاتی می باشد. بهعبارتدیگر ضریب رشد هزینههای یک خانوار روستایی در سال گذشته ۰.۹واحد درصد بیش از ضریب رشد درآمدها بوده است درحالیکه برای خانوارهای شهری اتفاقی کاملاً معکوس رخ داده و ضریب رشد درآمدهای آنها ۲واحد درصد بیش از هزینهها بوده است. هنگام خرید تلویزیون شهری به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم ؟ زاویه دید :تلویزیون شهری باید در مکانی نصب شود که از مقابل و از هر جهتی در مسیر رفت و آمد ، زاویه دید کافی داشته باشد . مرکز خرید تلویزیون شهری پایالایت با بهترین و به صرفه ترین قیمت تلویزیون شهری این امکان را به شما می دهد که همکاران گرامی می توانند، قطعات لازم جهت تلویزیون شهری، ساخت سازه تلویزیون شهری، تابلو های روان را بدون واسطه خریداری نمایند قیمت قطعات تلویزیون شهری ما در نوع خود بی نظیر است.

تابلو روان می تواند به تناسب نیاز مشتری به صورت تک رنگ یا تمام رنگی تولید شود. از نگاهی دیگر، رصد اطلاعات مرکز آمار ایران از منظر توزیع امکانات و تجهیزات در زندگی خانوارهای شهری حاکی از این است که در سال ۱۴۰۰نسبت به سال ۱۴۰۰ضریب خانوارهای استفادهکننده از اجاقگاز از ۹۸.۹به ۹۸.۸درصد، تلویزیون رنگی از ۹۸.۱به ۹۷.۶، جاروبرقی از ۹۱.۵به ۹۲.۱، ماشین لباسشویی از ۸۷.۳به ۸۸.۱، یخچالفریزر از ۷۱.۹به ۷۰.۸، اتومبیل شخصی از ۵۳.۱به ۵۳.۹، ماکروویو و فرهای هالوژن دار از ۱۲.۴به ۱۱.۹و ماشین ظرفشویی از ۷.۶به ۸.۳درصد تغییر یافته است.