گوگل ادز Google Ads چیست و چگونه کار می کند؟

با هر خریدی که توسط لینک اختصاصی شما انجام شود، 10 درصد به عنوان حق کمیسیون به شما تعلق می تبلیغات گوگل ادز چیست گیرد. آیا ایران هاست اکانت اختصاصی گوگل ادوردز ایجاد میکند؟ لندینگ پیج برای عبارت کلیدی طولانی منحصر به فردتر است به همین دلیل Quality Score شما افزایش پیدا میکند. برای نگاتیو کیوردهای Exact Match، اگر سرچ ترم دقیقا عین نگاتیو کیورد باشد، به همان ترتیب و بدون کلمات اضافی، تبلیغ شما نشان داده نمیشود. کلمات کلیدی منفی یا نگاتیو کیوردز چیست؟

درامد از گوگل ادز

اما سپردن این کار به آژانسهای تبلیغاتی مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. ممکن است از همان ابتدا درآمد هنگفتی به دست نیاورید، اما اگر به تولید محتوای مفید ادامه دهید و برای بینندگان خود ارزش بیاورید، درآمد را در داشبورد خود خواهید دید. البته اگر شما از سئو استفاده کنید و در ادامه از گوگل ادز نیز استفاده کنید، تقریبا همواره یک گام از همه رقبا جلوتر خواهید بود. را خواهید داشت. شما باید در این مرحله، سرویس گوگل آنالیتیک را به گوگل ادز متصل کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

این کارت ها به هیچ حساب بانکی متصل نیستند و مبلغی به عنوان اعتبار هنگام صدور این کارت ها و یا به صورت افزایش اعتبار پیش پرداخت می شود. هنگام استفاده از پلتفرم تبلیغات گوگل، تنها زمانی پول پرداخت میکنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند تا از سایت شما بازدید کند یا عمل مشخصی مانند ثبتنام را انجام دهد. در کمپین تبلیغات ویدئویی، تبلیغات شما در پلتفرم های محبوب ویدئویی مانند یوتیوب نمایش داده میشوند. راهکار اینست که کد UTM را در سطح کمپین (CAMPAIGN LEVEL) تعریف کنید. همچنین با بهینه سازی تبلیغ ادوردز، با هزینه کمتری میتوانید کمپین تبلیغاتی پر فروشتری داشته باشید و از کلیکهای بیهدف که موجب هدر رفت بودجه میشود جلوگیری کنید. کمپین تبلیغاتی: در هر کمپین تبلیغاتی تعدادی گروه آگهی تعریف میشود و میتوان محدودیتهایی نظیر میزان بودجه روزانه و تاریخ شروع و پایان تبلیغات را برای آن تعریف کرد. تنها کافی است بدانید که چگونه می توان یک حساب گوگل ادسنس ایجاد کرد.

اگر کلمه کلیدی هدف شما بسیار عمومی و گسترده باشد، گوگل تبلیغ شما را به بازدیدکنندگان اشتباه نمایش خواهد داد و در نتیجه لینک سایت تان کلیک کمتری دریافت می کند و در نهایت با اینکه هزینه زیادی صرف تبلیغ سایت خود در سرویس گوگل ادز کرده اید، بازدهی و تاثیر آن بسیار کم خواهد بود. سئو (SEO) ترکیب قدرتمندی است اما برای به نتیجه رسیدن زمان بر است، در حالی که با آموزش گوگل ادوردز و با فراگیری و آموزش دوره تبلیغات کلیکی گوگل شما می توانید در مدت زمان اندکی به نتیجه باورنکردنی دست یابید و برنده مزایده های گوگل ادز شوید. برای ردگیری نرخ تبدیل، از کد آنالیز گوگل در وبسایت خود استفاده کنید.

سایت اصلی گوگل ادز

هرچقدر سایر رقبا برای یک کلمه کلیدی قیمت بالاتری انتخاب کنند هزینه cpc آن کلمه کلیدی بالا میرود. CPC یا هزینه به ازای هر کلیک مبلغی است که شما برای هر کلیک روی تبلیغ خود پرداخت میکنید. هر بار که به آستانه ۱۰۰ دلار برسید، Google در دوره پرداخت بعدی، پرداخت را انجام می دهد. در نظر داشته باشید که هزینه هر کلیک حالت مزایدهای دارد و قیمت گذاری آن بر اساس رقبا تعیین میشود. در صورت انتخاب گزینه پیش فرض یعنی Broad ، تعداد دفعاتی که جستجوی کاربران با آن همخوانی دارد زیاد خواهد بود و در نتیجه گوگل ادز تبلیغ شما را دفعات زیادی به کاربران نمایش می دهد که منجر به کلیک بیشتر کاربران و کاهش شارژ دلاری اکانت گوگل ادز خواهد شد. افزایش نمره کیفیت هر تبلیغ و بالا بودن آن نسبت به دیگر رقبا ، سبب نمایش یک تبلیغ به صورت پایدارتر در جستجوهای اول گوگل ، کاهش هزینه کلیک و در نتیجه بهینه تر بودن تبلیغ در گوگل خواهد شد.

در بیشتر زبانها خیلی از صفحات نتایج جستوجو شامل آگهیهای گوگل ادز هستند. تبلیغات گوگل ادز هم می تواند در صفحه نتایج سرچ گوگل (SERPs: Search Engine Result Pages) نمایش یابند و هم در صفحات وب شبکه نمایش گوگل یا GDN (Google-Display-Network). اینگونه تبلیغات می توانند به 2 نوع نمایش یابند. کیفیت متن تبلیغ، رسایی پیام و جذابیت و ترغیبکنندگی آن: از آنجا که تبلیغات ادوردز یک نوع تبلیغ کلیکی است، هدف گوگل ترغیب کاربران به کلیک کردن بر روی تبلیغ است تا بتواند به ازای آن هزینه دریافت کند. ما در این مقاله به آموزش اضافه کردن لینک فعال در گوگل ادز می پردازیم. سری اول می گویند هزینه کردن برای عبارات برند شده یا branded terms هدر دادن پول است.

” را سرچ کند، نتایجی را خواهد دید که کلمات کلیدی آنها با “نظافت کفش” یا “آدامس روی کفش” تطابق داشته باشند. و در نتیجه کاربران بیشتری لینک سایت تان را خواهند دید و احتمال کلیک روی آن بیشتر خواهد بود. این ابزار به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مرتبط را جستجو کنید و لیست پیشنهادی پرباری برای کلمات کلیدی جدید داشته باشیم در نتیجه میتوانید به مرور آنها را مورد هدف قرار دهید. گوگل ادز به نوعی یک شبکه پرداخت به ازای کلیک یا (PPC) است که از طریق آن میتوانید تبلیغ سایت خود را در میان نتایج موتور جستوجوی گوگل و شرکای تجاری گوگل نشان دهید. رقبای شما از سرویس Google Ads برای گرفتن جایگاه و رنک اول و دوم در نتایج گوگل استفاده می کنند. برای این کار، به بخش تبلیغات در داشبورد Google AdSense خود بروید.

تبلیغات گوگل ادز چیست

توجه داشته باشید که وب مستران ایرانی میتوانند از گوگل ادسنس درآمد داشته باشند، اما باید به این نکات گفته شده دقت نمایند. مهمتر این است که وقتی با گوگل ادورز توسط کاربران دیده شوید و آنها در سایت شما در سایت شما گشتوگذار کنند و به طور کلی با سایتتان تعامل داشته باشند، به مرور الگوریتمهای گوگل امتیازات مثبتی از این بازدیدها برای شما در نظر خواهد گرفت. در حالی که بزرگترین شرکتها، امکانات مالی فراوانی در رساندن پیام خود به جمع بزرگی از افراد دارند، کسبوکارهای کوچک فاقد چنین امکاناتی برای انتشار وسیع پیام خود در رسانههای عمومی هستند. اما دوستان عزیز، مهمتر از همه اینها، این است که آیا چنین هزینهای برای شما میصرفد یا نه؟ در این حالت، باید صبر کنید تا مشتریان روی لینکهای تبلیغاتی کلیک کنند و از طریق محتوای نابی که برای آنها آماده کردهاید به سرعت به رتبههای خوب گوگل دست پیدا کنید.

پس احتمال دیده شدن لینک سایت شما و در نتیجه کلیک روی آن بسیار زیاد است. افزونه دیگر نیز sitelink است که به تبلیغدهنده امکان میدهد که علاوه بر صفحه فرود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز بفرستند و البته حجم تبلیغ، بزرگتر میشود و احتمال کلیک آنرا افزایش میدهد. گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو در بین کاربران دنیا می باشد. سرویس گوگل ادوردز یا گوگل ادز جدید (Google AdWords-Ads) با داشتن حدود 246 میلیون کاربر واحد در سراسر دنیا و تعداد تراکنش 3.5 میلیارد بصورت روزانه و بطور میانگین 700% بازگشت سرمایه می تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری تبلیغات آنلاین کسب و کارها باشد. اکثر کاربران در سراسر دنیا به منظور یافتن پاسخی برای سوال خود، در گوگل سرچ می کنند. آسان ادز در این مقاله انواع روش های تبلیغاتی، نحوه افتتاح حساب و سایر نکات مهم دیگر که باید در مورد گوگل ادسنس بدانید را برای شما فراهم کرده است.

در زیر این قسمت آدرس صفحه اصلی وبسایت نشان داده میشود. گوگل ادوردز سیستم درآمدزایی گوگل و منبع اصلی درامد گوگل محسوب میشود. گوگل ادز سبب میشود تا جایی که ممکن است بازدیدهای سایت شما به درآمد برسند. ممکن است کلمه کلیدی اصلی در اد گروپ را به عنوان Negative Keyword اضافه کرده باشید. بصورتیکه کلیک ارزشمند کاربران را از دست ندهید و تا حد ممکن آنها را به لید تبدیل کنید. برخی از کسب و کارهای کوچک ترجیح میدهند که یک آژانس، مدیریت PPC شرکت را در دست بگیرد.

اگر سایت شما در نتایج جستوجو وضعیت جالبی ندارد، اما از طراحی وبسایت خود مطمئن هستید و میدانید که همه اصول مربوط به سئو را به درستی رعایت کردهاید در این حالت باید کمی هزینه کنید تا بتوانید صفحات اول نتایج جستجو را از آن خود کنید. همانگونه که اشاره کردیم، برای کسب جایگاه مناسب در صفحات نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد، بهینهسازی موتور جستجو و گوگل ادز. با این حال، در صورتی که زمان محدودی دارید یا مطمئن نیستید باید چه کاری انجام دهید (یا هر دو)، هزینه کردن برای نرمافزار مدیریت PPC راه بسیار خوبی برای ذخیره زمان و بروز اشتباهات مربوط به قیمت میباشد تا شما آزاد باشید که زمان را به اداره کسب و کار خود اختصاص دهید. امکان فعال کردن تبلیغات Forex وجود ندارد. بعد از انتخاب کلمات، گوگل پیشنهاد می دهد که گزینه کلیک تبلیغی را فعال کنند.

هر شرکتی با توجه به بیشترین مبلغ پیشنهادیاش برای هر کلیدواژه در مزایده شرکت داده میشود. شرکتهای بزرگی مثل دیجی کالا از این سرویس استفاده میکنند و به همین دلیل است که هنگامی که اقدام به بازدید از سایتهای خارجی میکنید، تبلیغات این شرکت را مشاهده میکنید. البته این مقدار برای زبان فارسی کمتر از زبانی مثل انگلیسی است. اگر کلیدواژهای را انتخاب کرده و آن را در دو درصد متن (برای هزار کلمه پنج بار) تکرار کنید، مطلب شما برای آن کلیدواژه دستهبندی (Index) شده و در جستجوهای بعدی کاربران نمایش داده میشود. در صورتی که متن و تصویر تبلیغ مورد نظرتان را آماده کرده اید، تعریف تبلیغ در گوگل ادز بیشتر از 10 دقیقه طول نخواهد کشید.

اینگونه تبلیغات می توانند به 2 نوع نمایش یابند.

۲- وب رمز به هیچ وجه در خصوص موارد زیر خدمات تبلیغات گوگل ادز نمی دهد و در صورتی که تبلیغات مشتری یکی از موارد زیر باشد ، تبلیغ فعال نخواهد شد. هدف از تمام این به روز رسانیها نزدیک شدن نسخه موبایلی گوگل ادز به نسخه دسکتاپ آن میباشد که این موارد نشان دهنده موفقیت این پروژه است. سرویس تبلیغات گوگل ادز تا چند روز فعال است؟ کلمات کلیدی شما باید تا حد امکان با عبارت مورد جستجوی کاربران تطابق داشته باشد. لینک هایی را به تبلیغ گوگل ادز خود اضافه کنید تا کاربران را بیشتر به کلیک روی آن تشویق کنید.

هزینه تبلیغ در گوگل بر حسب کسب و کارهای مختلف و بیزینس های مختلف متفاوت می باشد و کارفرمایان می توانند بسته به میزان بودجه و بزرگی سازمان خود و پتانسیل تیم فروش خود برای تبلیغات در گوگل هزینه پرداخت کنند. کلمات کلیدی مختلف نیز بسته به رقابتی که پیرامون آنها وجود دارد، هزینهی خود را دارند. گوگل ادز، بسته به کلماتی که کاربران انتخاب میکنند و میزان جستجوی یک کلمه، هزینههایی را برای آن تخصیص میدهد. هنگام انتخاب سبک تبلیغات و محل قرارگیری آنها، حتما به تجربه کاربری (UX) توجه کنید. کاربری که در گوگل کلمهای را جستجو میکند به دنبال یافتن اطلاعات درباره آن کلمه است و نمایش تبلیغات در این لحظه میتواند ترافیک بسیار هدفمندی جذب سایت کند. یک نرخ تبدیل بالا (High CVR) نشان دهنده تجربه کاربری مناسب آن صفحه فرود یا لندینگ می باشد. اگر شما در ابتدای کار خود در گوگل ادز هستید و دقیقا نمی دانید کدامیک از موارد 4 گانه از انواع تطبیق می تواند مناسب شما باشد، بهتر است از همان گزینه پیش فرض یعنی Broad Match کار خود را شروع کنید و بتدریج دامنه کلمات را محدود تر کنید و سراغ انواع دیگر تطابق بروید.

از طریق حساب خود در گوگل AdSense می توانید درآمد فعلی خود، تبلیغاتی که بیشترین کلیک را داشته اند و سایر داده های مفید را مشاهده کنید. هر کمپین در تبلیغات کلیکی گوگل نیز از یک یا چند گروه تبلیغ یا ad group تشکیل شده است که تبلیغات (ads) و کلمات کلیدی آنها در داخل این گروه های تبلیغاتی اضافه میشوند. با ثبت لینک خود و کلمات کلیدی که در نظر دارید سایت شما توسط گوگل تبلیغ شده و در هر بار سرچ کلمات کلیدی توسط کاربران در گوگل آدرس سایت جزء چهار گزینه اول نمایش داده می شود. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی یا CPC متفاوت است. اگر به متوسط داده های CPC در بالا نگاه کنید ، می بینید که پنج اصطلاح برتر رقابتی در بیمه ، آموزش آنلاین ، بازاریابی و تبلیغات ، حقوقی و اینترنت و تلکام وجود دارد.