آخرین مهلت ارسال صورت معاملات فصلی زمستان 1401 حسابنو آموزش مالیات و حسابداری | تکس مپ

آخرین مهلت ارسال صورت معاملات فصلی زمستان 1401 حسابنو آموزش مالیات و حسابداری | تکس مپ

محاسبان؛ آموزشگاه حسابداری اصفهان در تلاش است با توانمندسازی حسابداران و مدیران مالی، افزایش سطح آگاهی بنگاه‌های اقتصادی و تربیت حسابداران و مدیران مالی توانمند هزینه‌های تحمیلی و فرصت‌های از دست‌ رفته را کاهش دهد. همواره با کلیک روی دکمه “بازگشت” میتوانید به فهرست گزارشات مراجعه نمایید. هر گزارش که در ستون وضعیت به عنوان “ثبت نهایی” باشد نهایی تلقی شده و قابل حذف نخواهد بود، اما وضعیت “ثبت اولیه” قابلیت اصلاح، حذف و نهایی شدن را خواهد داشت. شما می‌توانید نام و شماره تماس‌تان را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید تا تیم مشاوره باران در اسرع وقت با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی نمایند. با انتخاب بر روی گزینه سامانه صورت معاملات، وارد سامانه اصلی شوید.

صورت معاملات فصلی در نظام اقتصادی و مالیاتی کشور یک سند بسیار مهم و مبنای تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی بوده و مقدمات برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی را فراهم می‌ارود. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در ارتباط با نحوه تهیه معاملات فصلی، تنظیم و آخرین تغییرات گزارش خرید و فروش فصلی داشته باشید، این مقاله از سری مقالات آموزش مالیات را مطالعه بفرمایید. اکنون همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، مراحل ورود به سامانه ارسال معاملات فصلی به پایان رسیده و شما وارد سامانه ارسال معاملات فصلی شده اید. کاربران برای ورود به سامانه ارسال معاملات فصلی باید به سایت tax.gov.ir مراجعه کنند. برای سال 1399 مهلت ارسال معاملات فصلی زمستان تا 15 اردیبهشت 1400 بود.

شرکت حسابداری آرمان ناب از زمان شروع فعالیت با بیش از 160 شرکت در بخشهای مختلف اقتصادی کشور از جمله تولیدی و صنعتی، بازرگانی، خدماتی و … در حال همکاری بوده و می باشد. شرکت های حسابداری مختلفی در پایتخت مشغول به فعالیت هستند که هر کدام از اعتبار، تجربه و ویژگی های مخصوص به خود برخوردارند. برخی از این شرکت ها تعدادی از امور و خدمات حسابداری و مالیاتی را انجام داده و برخی دیگر تمامی امور را ارئه می دهند. اگر به دنبال بهترین شرکت خدمات حسابداری تهران هستید، می توانید شرکت حسابداری آرمان ناب را انتخاب کنید. این شرکت به عنوان معتبرترین مجموعه ارائه دهنده خدمات حسابداری و مالیاتی شناخته می شود که از سابقه ای درخشان و تجربه ای بالا در این زمینه برخوردار است. در این شرکت خدمات مختلفی نظیر تهیه دفاتر قانونی، حسابرسی، کاهش مالیات، تنظیم و ارسال اظهارنامه های ارزش افزوده و صورت معاملات فصلی و غیره و دیگر خدمات حسابداری با بالاترین دقت و کیفیت انجام می شوند.

معرفی سامانه ارسال معاملات فصلی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام تنظیم این گزارشات فصلی رعایت شود، یکسان و هماهنگ بودن اطلاعات آن با سایر اطلاعات مربوط به مالیات ارزش افزوده و اظهارنامه‌های مالیاتی دیگر است. درواقع کلیه اطلاعات و اعداد و ارقام ارسالی، نباید با هم تفاوت داشته باشند. در ثبت جزییات گزارش فروش، فرمی که عکس آن را در تصویر بالا مشاهده می کنید، باید به دقت تکمیل شود و با توجه به نوع شخصیت خریدار و نوع خریدار، اطلاعات مربوطه درج شود. اگر از فهرست نوع خریدار، صورتحساب های صادره توسط ماشین های فروش POS انتخاب شود، بایستی مبلغ کلی و ارزش افزوده (مالیات و عوارض) وارد شود. این سوال متداولی است که مودیان حقوقی درباره ثبت شماره اختصاصی فروشنده خارجی در سامانه معاملات فصلی می پرسند.

  • شما می توانید از مقالات مالیاتی و دیگر مقالات سایت استاد حساب نیز استفاده کنید.
  • برای ارسال معاملات فصلی خریدوفروش بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند وکیل مالیات تهران اختیار کنند و تمامی امور ارسال گزارش‌ها را به ایشان بسپارند.
  • ما مسئولیت مدیریت مالی و کنترل هزینه را به دوش می کشیم تا مشتریان بتوانند از سفر زندگی و‌کسب و کار خود لذت ببرند و هدف منحصر به فرد خود را دنبال کنند.
  • در فهرست فروش وکلیه هزینه‌ها بابت خریدهای انجام پذیرفته را در فهرست خرید ثبت و ارسال نمایند؛ لازم به توضیح است ارسال مبالغ قرارداد بین متعاملین، متصالحین و غیره به هیچ عنوان ضروری نیست و ارتباطی با تکالیف دفاتر اسناد رسمی‌در اجرای ماده مذکور را ندارد.
  • در این مرحله ارسال معاملات فصلی به اتمام رسیده و در صورتی که در اطلاعات شما ایرادی وجود داشته باشد میتوانید یک بار آن را تصحیح نمایید.
  • با کلیک بر رویآموزش های جامع حسابداریمی‌توانید از آموزش‌ها و مطالب مفید در زمینه حسابداری استفاده کنید و همچنین اگر به آموزش یا مقاله خاصی احتیاج داشتید برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید.

در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم که با خریدنرم افزار حسابداریشرکتی و فروشگاهی سپیدار سیستم، خیال خود را بابت انجام امور مالی کسب‌و‌کارتان راحت کنید. این نرم‌افزارها با محیط جذاب و کاربری بسیار آسانی که دارند، مدیریت امور مالیاتی شما را نیز به‌طور هوشمندانه‌ای برعهده می‌گیرند. 1.در مرحله اول آدرس سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی یعنی tax.gov.ir را در مرورگر خود وارد کرده و وارد سایت شوید. از طریق این صفحه همان‌طور که در ابتدای مطلب به صورت کامل بیان شد، وارد سامانه معاملات فصلی شوید. کلیه اشخاص حقوقی در صورتیکه تاکنون شناسه ملی خود را دریافت ننموده باشند می‌توانند از شماره اقتصادی قدیم (که با عدد 411 شروع می‌شود) استفاده نمایند.

فهرست پرداخت قراردادها برای ارسال چه اطلاعاتی است؟