مقاله فارسی جستجو حاوی کلیدواژه پیشینه تحقیق | porseshneshan

۱-نخست چکیده یا خلاصه مقاله یا گزارش مطالعه می‌شود تا لزوم مطالعه مقاله یا گزارش به صورت کامل روشن شود . همزمان با تهیه کتابشناسی منابع مورد استفاده، منابع منتخب را مورد بررسی انتقادی قرار دهید. برای مثال با رسیدن به منبعی مناسب در یک پایگاه اطلاعاتی حتما به کلیدواژه‌‌هایی که در آن پایگاه برای منبع مورد نظر شما ثبت شده است بهترین سایت پرسشنامه توجه کنید. در ابتدا از کلیدواژه‌های لاتینی که در هنگام جستجوی پیشینه در پایگاه‌‌های فارسی همراه با چکیده فارسی ارائه می‌شود استفاده کنید.

تفاوت مقاله و پایان نامه

در برخی از موارد، استاد میزان حجم لازم مطالب را تعیین می‌کند؛ با این حال باید دستورالعمل نگارش مقاله را با دقت بخوانید تا ببینید که چه میزان انتظار برای نگارش این بخش از شما وجود دارد. از ابتدای هزاره سوم با رشد سریع علم، میزان مطالعات و پژوهش‌های پیشین بسیار زیاد شده است. در همین راستا گاهی تمرکز بر علم‌سنجی است با این وجود بهتر است منابع معتبر علمی مانند ساینس دایرکت، امرالد، اشپرینگر و وب‌آو ساینس هدف قرار گیرند. همچنین با مراجعه به فهرست منابع کتاب‌های مرتبط با موضوع مورد بررسی، می‌توانید از مطالعات متعدد قبلی در این موضوع آگاه شوید. شما می‌توانید به بررسی تئوری‌ها، مدل‌ها و نکات کلیدی مختلف در تحقیقات مختلف بپردازید. شما ممکن است با برخی از نظریه‌ها مخالفت کنید و یا از ترکیب چند نظریه برای شکل دهی ساختار تحقیق خود استفاده کنید.

  • در نوشتن فصل دوم پایان نامه باید به سبک نگارش نیز دقت داشته باشید، سعی کنید یکپارچگی متن، تیترها، روش منبع نویسی و ارجاع دهی مطالب، سطح کاربرد کلمات و مثال ­ها و نموادرها و روش اشاره به نمودارها و جداول را رعایت کنید.
  • شما بایستی در حین مطالعه منابع انتخاب شده، یادداشت‌هایی را برای خود ذخیره کنید تا در هنگام نگارش متن اصلی پیشینه پژوهش به آنها مراجعه کنید.
  • تحت عنوان  بررسی نقش گردشگری بر توسعه پایدار شهرستان دره شهر با استفاده از مدل SWOT انجام شد.
  • پس از تهیه فهرست واژگان کلیدی، از آنها برای جستجو منابع مرتبط و معتبر استفاده کنید.
  • در این حالت، پس از یک مقدمه کوتاه، کافی است هر یک از متون یا پژوهش های مرتبط را به صورت جداگانه و براساس یک روش مشخص(مثلاً به ترتیب زمانی، یعنی سال انتشار متون بررسی شده) توصیف کرد.
  • با توجه به هدفی که از نوشتن پیشینه تحقیق دارید و ساختاری که انتخاب کرده اید، پیشینه تحقیق شما متفاوت به نظر می رسد.

در این بخش بایستی به بیان نتایج کلیدی که از مطالعه و بررسی تحقیقات پیشین دریافت کرده‌اید بپردازید و به اهمیت آنها تاکید کنید. یک پیشینه تحقیق مناسب باعث می شود که دانش محقق در مورد موضوع مورد پژوهش را زیاد می کند. به پژوهشگر کمک می کند که زمان کمتری صرف روش شناسی در مورد پروژه کند و او را با معایب و مزایای روش های مختلف آشنا می کند. در این مرحله، با توجه به منابع مورد استفاده، فهرست کاملی از منابع مورد استفاده، با در نظر گرفتن ضوابط کتاب شناسی مرسوم، تهیه می شود. باید توجه داشت که تا کنون در ایران ضوابط تدوین کتاب شناسی به صورت «معیار ملی»، صورت نگرفته است. برای جلوگیری از اتلاق وقت بهتر هست در هنگام خواندن متون موجود، در ابتدا چکیده آن ها را مطالعه کنید، تا متوجه شوید کدام یک از آن ها با موضوع شما ارتباط بیشتری دارند.

ضرورت نوشتن پیشینه تحقیق در پایان نامه

از جمله فواید خواندن و مطالعه، راه‌های کسب مطالب از مراجع مختلف(اینترنت،کتاب،مقاله و …)،مسائل و مشکلات برای مطالعه، یادگیری موثر مهارت‌ها برای رسیدن به هدف و خیلی از مطالب دیگر که دوستان به آنها اشاره نمودند. بررسی پیشینه تحقیق مبحث بسیار جالب و پر کاربردی است که اگر کمی بیشتر روی آن وقت بگذاریم روی روش تحقیقمان اثرات مثبتی خواهد داشت. هدف از نوشتن پیشینه تحقیق، که بخش مهمی از فصل دوم پایان نامه است، بیان تاریخچه و نتایج پژوهش‌های قبلی به طور خلاصه است.

مقاله فارسی جستجو حاوی کلیدواژه پیشینه تحقیق | porseshneshan