شیرآلات صنعتی ؛ مشخصات و قیمت انواع شیرآلات صنعتی یا پایپینگ | کسری ساران

در قسمت میانی، جایی که ذخایر و حمل و نقل نفت و گاز از اعماق دریا انجام می شود، برای حفاظت از تجهیزات در حین کنترل جریان، از شیرآلات صنعتی استفاده می شود. امروزه در زمینه تولید و تامین شیرآلات صنعتی، شرکت های زیادی در سراسر جهان وجود دارند؛ و از آنجایی که این محصول تنوع بسیار زیادی دارد نمی توان قیمت مقطوعی برای آنها مشخص کرد. اما می توان مواردی که بر روی قیمت شیرآلات استیل تاثیر گذار است را نام برد.

دسته‌بندی شیرآلات بر اساس سایز

به عنوان نمونه کاربرد شیرآلات صنعتی، در صنعت های مثل کشاوری، پتروشیمی، نفت و گاز، پالایشگاه ها، صنایع آب و فاضلاب، نیروگاه ها و سختمان ها می باشد. اگر بخواهیم درباره ی کنترل سیالات صحبت کنیم ، احتمالا آب که مهمترین سیال یا مایع مهم برای بقای زندگی است را به یاد خواهیم آورد . سپس در ادامه ، اولین ابزارهای کنترل سیالات را که از نظر خواهیم گذراند، همان شیرآلات موجود در خانه ها از ذهنمان گذر خواهد کرد. بیشتر شیرها، کاربرد باز و بسته کردن مسیر جریان را به صورت کامل انجام می‌دهند.

  • استم به رابط مابین مجرابند و عملگر گفته می شود که انتقال نیرو از عملگر (اهرمی و گیربکس) ولو به مجرابند (دیسک و توپی) را انجام می دهد.
  • این شیر ها با اپراتور و یا اتوماتیک کنترل جریان سیال را انجام می دهند.
  • شیرآلاتی که بدون نیاز به اپراتور و به صورت خودکار باز و بسته می‌شوند، اتوماتیک گفته می‌شود.
  • امروزه فروشگاه های زیادی در زمینه ی فروش انواع شیر آلات صنعتی در حال فعالیت هستند و انواع و اقسام متفاوت از شیرهای صنعتی با کیفیت های گوناگون به مشتری عرضه می گردد.

از انواع این تجهیزات می‌توان به شیر مکانیکی خودکار، شیرالات با عملگر پنوماتیک، شیرآلات با عملگر برقی و هیدرولیکی و شیرآلات سلونوئیدی اشاره کرد. این تجهیزات به طور خودکار سیال را عبور می‌دهند یا جریان آن را متوقف می‌کنند. این نوع شیر متداولترین شیرهای صنعتی است که در بیشتر کارخانه ها برای قطع و وصل کردن انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. جدا از انواع شیرآلات، تمام شیرها شامل بخش‌های اساسی بدنه،سرپوش و قطعات داخلی می‌شوند. و اما شیرهای صنعتی، این شیرآلات به منظور متوقف نمودن یا جریان دادن سیال در لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ساختار شیرآلات صنعتی

انواع مختلفی از شیرآلات صنعتی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها کاربردها و ویژگی‌های مخصوص به خود را کسری ساران دارند. شیرآلات صنعتی برای کنترل فشار و جریان سیالات در یک سیستم بکار می‌روند. شیرآلات پروانه‌ای بیشتر در محیط هایی استفاده می شود که میزان فشار سیال در آن محیط کم باشد. شیرهای پروانه ای قادر هستند که در هنگام حرکت و چرخش، میزان سرعت سیال را با کاهش سطح مقطع افزایش دهند.

ویژگی‌ های شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی ؛ مشخصات و قیمت انواع شیرآلات صنعتی یا پایپینگ | کسری ساران پس از این کار، این لیست را بر روی سایت پایپ کالا بارگزاری کنید تا کارشناسان فروش این فروشگاه لوله و اتصالات، در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند. این شیرآلات ارتفاع کمی دارند و به منظور قطع و وصل کامل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.اگرچه قیمت این شیرآلات صنعتی مناسب است اما هزینه تعمیرات آن‌ها بسیار بالاست. این تجهیزات از نوع ربع گرد هستند و به سرعت باز و بسته می‌شوند. بر سر راه خطوط لوله طویل بیشتر از شیرآلات دروازه ای استفاده می‌شود زیرا افت فشار بسیار کمی دارند. همچنین در بخش‌هایی که نیاز به باز و بسته کردن کامل جریان وجود داشته باشد از این تجهیزات استفاده می‌شود.