همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

• استفاده از کلید واژه‌های ترند و محبوب شده در اینترنت که باعث می‌شود سایت سریع تر به موتور های جست و جو شناسایی شود. همیشه تصورات اشتباه، کار دست انسان‌ها می‌دهند و برداشت اشتباه از وقایع مشکلات زیادی را برای ما به وجود می‌آورند. اینجاست که شروع می‌کنیم و در ذهن خود وقایع را آن‌طور که دلمان می‌خواهد می‌بافیم؛ در صورتی که واقعیت، از تصورات ما فرسنگ‌ها فاصله دارد. در مورد سئو هم مثل هر چیز دیگری یک سری سوءتفاهمات وجود دارد که صلاح دیدیم در این قسمت در مورد رایج‌ترین‌هایشان توضیح دهیم. اگر تنها هفتۀ اول سال را ورزش کنید و دیگر تا آخر سال ورزش نکنید آیا انتظار دارید که آن یک هفته ورزش تا انتهای سال برای شما کفایت کند؟ واضح است که خیر! برای اینکه تا آخر سال بدنی سالم و متناسب داشته باشید باید ورزش کردن را به صورت مستمر ادامه دهید.

  • Indexing یا ایندکس کردن، به فرآیند اضافه کردن صفحات وب به موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود.
  • کرولر گوگل که به اصطلاح به آن گوگل بات هم گفته می شود، وظیفه اصلی ایندکس صفحات وب را بر عهده دارد.
  • اولین کار شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید، منظور عباراتی هستند که از آنها به عنوان پله ای برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنید.
  • هر برندی به نوعی به دنبال این است که وبسایت اختصاصی خودش را داشته باشد.

مانند متا توضیحات، می توان کلمات کلیدی هر صفحه را در این بخش اضافه کرد. برای جلوگیری از کیورد استافینگ، گوگل چندین سال است از این متا به عنوان فاکتوری را رتبه بندی خود استفاده نمی کند. CTR در هر مفهوم بازاریابی متریک متفاوتی است اما در سئو و بخصوص ابزار سرچ کنسول گوگل، از تقسیم میزان کلیک بر دیده شدن (ایمپرشن) بدست می آید. به عنوان مثال اگر وبسایت شما در 100 جستجو دیده شده باشد و 10 ورودی داشته باشد، میزان CTR 10 درصد است.

سئو چیست و چه کاربردی دارد

انتشار محتوای شما در پلتفرم‌های اجتماعی باعث افزایش نشر و شناخته‌شدگی محتوا می‌شود و این می‌تواند منجر به بهبود رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت شما در موتورهای جستجو گردد. همچنین، لینک‌های ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به افزایش اعتبار سئوی وب‌سایت شما کمک کنند. در نتیجه ی درست انجام این تکنیک ها، می توانید در جستجوی کلمات و عبارات کلیدی مختلف رتبه های بهتری را در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کنید. سئو یا SEO مخفف کلمۀ Search engine optimization به معنی بهینه‌سازی سایت (برای) موتور های جستجو ست.

تکه کد کنونیکال به وب کرولر ها کمک می کند تا به هنگام مواجهه با صفحات تکراری، یک آدرس را به عنوان url ترجیحی شناسایی کنند. به طور معمول در سایت های وردپرسی، کنونیکال هر صفحه، خود آدرس با حروف کوچک هستند. دسته ای از کد هاست که نشان دهنده خطا در دریافت اطلاعات از یک صفحه است. ارور های 4xx معمولا از درج اشتباه آدرس یا  تغییر آدرس بدون ریدایرکت ناشی می شود.

آیا یادگیری سئو مشکل است؟

همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

بسیاری از مواقع سئوکاران از عدم اطلاعات و دانش افراد استفاده می‌کنند و پروسه سئو را برای دریافت مبلغ بیشتر به تعویق می‌اندازند. همیشه تلاش کنید حتی اگر سئو سایت خود را به افراد دیگر می‌سپارید، اطلاعات متوسطی در زمینه سئو داشته باشید تا از پروسه سئو سایت خود به طور کامل آگاه باشید. در این دوره ما تمرکز خود را بر آموزش سئو برای مدیران دیجیتال مارکتینگ گذاشته‌ایم. بنابراین سایت‌های بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است. در این بخش، به راهبردهای اختصاصی برای بهینه‌سازی فروشگاه‌های آنلاین می‌پردازیم.

چند ماه پیش میلیون‌ها نفر پیام Mobile-first indexing enabled را دریافت کردند. امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است. Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری می‌شود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند. قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد. چرا‌که اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. دوره راه‌اندازی کسب و کار آنلاین در 29 دقیقه به شما کمک می کند تا بتوانید یک وب سایت فروشگاهی با وردپرس راه اندازی کنید.

نیاز به تحلیل سئو دارید؟ کارشناسان رایاطرح میتوانند بصورت حرفه ای به تحلیل و آنالیز سئو سایت شما بپردازند. شاید عبارت “بلیط هواپیما” در ماه چند صد هزار جستجو داشته باشد ولی عبارات طولانی مانند عبارت بالا نیز میتواند چند ده تا چند صد جستجو داشته باشد. بنابراین به جای اینکه سراغ عباراتی بروید که اصلا نمیتوانید تا ماهها و شاید سالها نتیجه بگیرید به سراغ عباراتی بروید که سریعتر نتیجه بگیرید.

واضح است که خیر!البته این تغییرات مثبت، درصورتی پیش خواهد آمد که به طور صحیح از کدهای اسکیما استفاده شده باشد. درغیر اینصورت حتی می‌تواند به حذف صفحه سایت از نتایج جستجوی کاربر منجر شود. تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ اکثر افراد از بلاگ متنی به عنوان محتوا یاد می‌کنند. درحالی که این نظریه به طور کامل صحیح نیست و محتوا یک صفحه می‌تواند شامل متن، تصویر، فیلم و پادکست است که برای راهنمایی کاربران در سایت قرار می‌گیرد.

اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود. هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است. اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند. سایت مپ به طور ساده، لیستی از همه صفحات سایت شما است و به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت شما عمل می کند.