شیر یکطرفه یا چک ولو چیست؟ قیمت انواع مشخصات فنی | کسری سارانشیر یکطرفه یا چک ولو چیست؟ قیمت انواع مشخصات فنی | کسری ساران

  • کاربرد این نوع از شیرآلات صنعتی برای انتقال آب خام و یا آب آشامیدنی است و جنس آن‌ها می‌تواند از نوع فولاد و یا چدن باشد.
  • شیرهای یک طرفه موجود در بازار مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.
  • این شیرها از نظر ساختمان به سه دسته چسبی، یکسردنده و دوسردنده و از نظر عملکرد به شیر یکطرفه توپی UPVC، شیر یکطرفه دریچه ای UPVC، شیر یکطرفه فنردار UPVC و شیر یکطرفه بین فلنجی UPVC تقسیم می شوند.
  • عملا هر نوع برنامه لوله کشی یا انتقال مایعات قابل اجرا، چه صنعتی باشد ، چه تجاری و چه خانگی، نیاز به شیر یکطرفه دارند.
  • چک ولو کاملاً اتوماتیک عمل می‌کند و نیازی به اپراتور یا کنترل خارجی ندارد، بنابراین اکثر شیرهای یکطرفه فاقد دسته یا استم هستند.
  • همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد. کلیه خدمات تعمیر و سرویس انواع تجهیزات کافی شاپ از جمله اسپرسو ماشین های صنعتی و نیمه صنعتی و هم چنین سایر تجهیزات کافه و رستوران را با به روز ترین متدهای دنیا و با کیفیت ترین متریال از تیم تخصصی جاکسو بخواهید. برای خرید و مشاوره این محصول می توانید با واحد پایپینگ شرکت رادپایپ تماس بگیرید و پیشنهاد فنی و مالی خود را دریافت کنید. برای خرید و مشاوره انواع این محصول با واحد پایپینگ شرکت راد پایپ تماس بگیرید.

    شیر کنترلی (CONTROL VALVE)DN15PN40GS-C25

    در این بخش از مقاله چک ولو چیست قصد داریم به طرز کارکرد این قطعه بپردازیم. با نصب شیر های یک طرفه در خطوط جریان، اتفاقی که می افتد این است که امکان برقراری جریان تنها در یک جهت خط لوله امکان پذیر خواهد شد. به همین خاطر، در موقع نصب باید شیر را در همان جهتی که مورد نظر فرایند است، نصب کرد. نحوۀ عملکرد چک ولو به این گونه است که شیر به وسیلۀ یک درپوش لولایی یا توپی مسدود شده است. حرکت سیال در مسیر درست، با فشار ایجاد شده می تواند این درپوش یا توپ را منحرف کرده و جریان را برقرار کند.

    قیمت شیر یک طرفه

    این نوع شیر را به دلیل اینکه بدون نیاز به اپراتور نسبت به کنترل شبکه اقدام می‌کند می‌توان جزو شیرهای اتوماتیک یا خودکار شیر یکطرفه صنعتی دسته‌بندی کرد. در طراحی این نوع شیر از یک دیسک با حرکت رفت و برگشتی برای قطع و وصل جریان سیال استفاده‌شده است. • همه شیرهای یکطرفه در خط عمودی با جریان سیال رو به پایین کار نمی‌کنند.

    در این شیر معمولاً نوعی از نشیمنگاه دو سطحی با کانال‌های داخلی وجود دارد. جریان مثبت به سمت خروجی یا پورت خروجی باعث می‌شود که دیسک بر خلاف جهت نشیمنگاه قرار بگیرد. سپس سیال در اطراف دیسک، داخل کانال‌ها و بیرون از پورت خروجی چک ولو جریان پیدا می‌کند.

    منتشر شده در
    دسته‌بندی شده در اخبار