معرفی کامل سیم جوش CO2، کاربرد و نکات استفاده از آن در جوشکاری | foulka

میتوانید کشش مناسب سیم را یا انگشتان در زمانی که دستکش پوشیده اید بررسی کنید. سیم را به آرامی بگیرید و اگر سیم به آرامی بدون توقف یا لیز خوردن تغذیه شود، میزان کشش مناسب است. از مرغوب ترین ترکیبات شامل قطعات برنجی ، کابل و شلنگ با استانداردهای روز جهانی تولید شده است. دسته تورچ از جنس پلی آمید الیاف دار با پایداری بالا در برابر حرارت و ضربه ساخته شده است
.

این سیم ها در هنگام جوشکاری با گاز CO2 یا آرگون ترکیب می شود و از کیفیت جوش بالایی برخوردار است. جوش CO2 در آلیاژها و سایزهای مختلفی در دسترس بوده و انتخاب آن بستگی به نوع قطعه و جنس آن دارد. گاز دی‌اکسید کربن قابلیت ترکیب با گاز آرگون را دارد، همراه شدن این ترکیب با ولتاژ جوشکاری پایین، ایراد جوشکاری با CO2 که پاشش زیاد در حالت انتقال پاششی است را کاهش می‌دهد. سیم جوش CO2 در انواع جوشکاری اتوماتیک و نیمه اتوماتیک امروزه به‌وفور استفاده می‌گردد، میزان آلودگی جوشکاری با این سیم جوش به علت کاربرد گاز دی‌اکسید کربن که نقش حفاظتی خود را به‌خوبی بازی می‌کند بسیار کم می‌باشد. اگر سیم فنر شما سالم است ، بررسی کنید که به درستی در تورچ CO2 قرار گرفته و به طول صحیح بریده شده باشد. نباید باید به صورت درست و دقیق بریده شده باشد و بلند یا خیلی کوتاه نباشد که باعث مشکل در تغذیه سیم جوش می شود.

سیم جوش در بین فلزات قرار گرفته و طی عمل جوش، باعث اتصال بین آنها می‌شود. برای همین است که نقش سیم جوش در جوشکاری بسیار مهم است و نمیتوان از آن چشم‌پوشی کرد. سیم‌ جوش‌ها انواع بسیار زیادی دارند و بر اساس نوع فلز، کاربرد و پوشش به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. اما به طور کلی سیم جوش‌ها در دو نوع سیم جوش توپر (Solid Wires) و سیم جوش توپودری (Cored Wires) تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از این تجهیزات نقش مهمی در جوشکاری دارند و بدون آنها نمیتوان جوشکاری تمیز و با کیفیتی انجام داد. سیم جوش به عنوان یک واسط بین دو قطعه عمل کرده و سبب اتصال آنها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

معرفی کامل سیم جوش CO2، کاربرد و نکات استفاده از آن در جوشکاری | foulka

سیم جوش CO2، در همه جا قابل استفاده نیست، به عنوان مثال به کار بردن این محصول در تانک هایی که حاوی کروزون هستند، بسیار خطرناک است و ممکن است موجب خسارات جانی و مالی شرکت فولکا شود. همچنین سیم جوش تحت هیچ شرایطی نباید در معرض مواد آتش زا قرار بگیرد؛ این موضوع در حجم کم موجب آتش سوزی می شود و در حجم زیاد، خطر انفجار را در پی دارد. جوش Co2 جزو روش های نسبتا جدید برای اتصال قطعات فلزی است که در آن برای اتصال از گاز Co2 استفاده می شود.

  • برای جوش دادن فلزات و غیر فلزات انواع روش های جوشکاری وجود دارد که یکی از آنها جوشکاری با گازهای محافظ است که در بین آنها گاز دی اکسید کربن CO2 نسبت به گاز آرگون ده برابر ارازن تر می باشد و همین باعث کاهش هزینه جوشکاری می باشد.
  • در همین راستا و به منظور اطمینان بخشی به مشتریان ، شرکت در سال 1374 اقدام به اخذ علامت استاندارد تشویقی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نمود.
  • کار با این سیم ها از سرعت بالایی برخوردار بوده و از آنها می توان در زمینه های کاری سنگینی چون صنایع کشتی سازی و جوشکاری راه آهن استفاده کرد.
  • با انتخاب محصول مناسب، از میان تولیدات شرکت های داخلی و خارجی می توان از کیفیت جوش حاصله، اطمینان کسب کرد.
برای اطلاع از قیمت و خرید این محصول، می‌توانید به وبسایت آهن اسپات، مرجع مطمئن خرید آهن و فولاد، مراجعه کنید. این شرکت مفتخر است که بخش اعظمی از مواد اولیه جوش مصرفی شرکتهای اسکلت سازی – ماشین سازی – صنایع نفت , گاز , پتروشیمی و خودرو سازی را تامین میکند . هدف اصلی این شرکت تامین به موقع مواد با در نظر گرفتن کیفیت بالا و مطابقت با استاندارد های جهانی با نازلترین قیمت میباشد تا بتواند خدمتی در جهت ارتقای بخش تولید بنماید.

شعله پوش تورچ،نازل تورچ،گردنه تورچ،رابط نازل تورچ،گپ،سانترال تورچ،گاز پخش کن تورچ، کابل قدرت تورچ