مدل زیورآلات برنجی | brassonline

از آنجایی‌ که ریخته‌ گری این فلز با سهولت انجام می ‌شود، تقریباً هیچ محدودیتی در اشکال و فرم ‌های به‌ دست ‌آمده از آن وجود ندارد. متداول ‌ترین اشکال ساخته ‌شده با برنز شامل پیکر انسان، مناظر، صحنه ‌های جنگی، حیوانات، اسلحه ‌ها، عناصر تزئینی (از جمله ستاره و گل و گیاه) و پلاک‌ های مختلف هستند. اضافه کردن مقدار اندکی فسفر به برنز می ‌تواند سبب افزایش قابل‌ توجه استحکام و مقاومت این فلز شود. در بهترین موقعیت، مقدار نسبی 0.01 و 0.35 درصد فسفر را می‌ توان به برنز اضافه کرد تا علاوه بر افزایش قدرت فلز از شکننده شدن آن جلوگیری شود. هرچه مقدار فسفر بیشتر باشد، قدرت برنز نیز چندین برابر افزایش اسپادان صنعت خواهد یافت.

مدل زیورآلات برنجی | brassonline برنج معمولاً قابلیتچکش خواریبیشتری نسبت به مس و روی دارد و دمای ذوب آن تقریباً بین ۹۰۰ تا ۹۴۰ درجهسلسیوساست. البته سختی و نرم بودن آن می‌تواند با تغییر نسبت مخلوط مس و روی تغییر کند. مس داخل برنج (از طریق اثر اولیگو دینامیک) خاصیت میکروبکشی به آن می‌دهد. برنج از مدت‌ها پیش حتی قبل از تاریخ شناخته شده بوده، در آن زمان که انسان هنوز فلز روی را نمی‌شناخت با ذوب کردن مس همراه با کالامین (سنگ معدن فلز روی) برنج تولید می‌کرد. آثار فلزی بر اساس نوع ساخت آن‌ها به بخش های مختلفی تقسیم می شوند. همچنين تزيينات گوناگونی بر هريک از آن‌ها انجام می‌شود که روش‌های مختلفی دارند.

صدها نوع ترکیب گوناگون در هر یک از این گروه‌ها وجود دارد. آلیاژ برنجمحکم تر ار مس و روی است و شکل دادن برنج بسیار راحت بوده و در برابر حرارت و خوردگی مقاوم میباشد. هر چقدر مقدار درصد روی بیشتر باشد، رنگ برنج نیز روشن ترخواهد شد. رنگبرنجاز قرمز تیره تا زرد نقره ای متغیر است و رنگ آن به میزان روی در ترکیب بستگی دارد. مهم‌ترین جلوه اشياء قلمزنی شده در اين دوران در نقش‌های غیر اسلیمی مانند گله‌ای درهم پيچيده با تصاوير پرندگان و حيوانات، نقش گل‌ها و تاک‌های درهم پيچيده و مشبک‌کاری شده است. همچنين از سده دوازدهم به بعد آثار ميناکاری شده و مليله وجود دارد که نمونه‌های مناسب و جالب توجهی هستند.

روش های ریخته گری ؛ مزایا و معایب

مخاطبان محصول یا خدمات من چه کسانی هستند؟ تا 6 ماه دیگر قرار است در فروش به چه اهدافی برسم؟ تا 1 سال آینده چه اهدافی… برنزی را از دریای مدیترانه کشف کرده اند که هزاران سال قبل ساخته شده اند و هنوز در وضعیت سالم و خوبی قرار دارند. هنگامی که پتینه انجام شد، می توان برای حفظ رنگ اصلی مجسمه، 3 بار در سال از وکس یا موم محافظ استفاده کرد. برنز، قابل اکسیده شدن و زنگ زدن است (در تماس با آب و اکسیژن) و اگر به خوبی از آن مراقبت نشود، به رنگ سبز تبدیل می شود.

  • از ابزار برنزی گرفته تا کاربرد های روزمره صنعتی و استفاده روزمره آن، می توانیم کاربرد و استفاده ی این فلز را لمس کنیم.
  • برنز زیبا و جذاب به نظر می رسد، جذابیت و جذابیت منحصر به فردی به خانه می بخشد.
  • فروش ویژه انواع رزین اپوکسی شفاف لاک مخصوص چوب المانی و هاردنر شفاف جهت ترکیب و ساخت انواع میزهای چوبی.زیورالات.اجسام تزئینی.
  • علاوه بر این، از برنز برای ساخت ابزار ایمنی مدرن، از جمله چکش و آچار نیز استفاده می‌ شود.
  • در گذشته این فلز شناخته شده بوده و در زمانی که انسان هنوز فلز روی را نمی‌شناخت با ذوب کردن مس همراه با کالامین( سنگ معدن) برنج تولید می‌کرد.
برنج با درصد پایین تر مس نیز همچنین از مس تصفیه شده الکتریکی شکل گرفته است. ولی به صورت معمول از آلیاژ مس بازیافتی و ضایعات با ارزش کمتر استفاده می گردد. مقدار روی از نظر وزنی بسته به نوع برنج بین 5% تا 40% متغیر است. برنج با درصد روی بیشتر سخت تر و مقاوم تر می باشد، ولی شکل دهی آن مشکل بوده و در برابر خوردگی هم ضعیف تر است. روی برای ساخت نوعی از برنج که گاهی با نام تجاری اسپلتم مشهور است، استفاده می گردد.

خلاصهٔ امتیاز و نظرها