مادربرد بررسی، خرید و قیمت مادربرد فروش ویژه مقداد آی تی

در این مرحله امنیتی، همه‌ی کدهای اجراشده بررسی‌شده تا امضای امنیتی معتبری داشته باشند. از دیگر قابلیت‌های مادربرد UEFI انتخاب بوت و تغییر تنظیمات اختصاصی متعدد مادربرد است. علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم . یه راه دیگه موقع بالا اومدن ویندوزه ، هر کامپیوتری موقع بالا اومدن و قبل از نمایش لوگوی ویندوز ، اطلاعات مادربورد رو نمایش میده حدود چند ثانیه هست که شاید نتونید به درستی بخونیدش . برای اینکه لوگو و مدل مادربورد متوقف بشه تا مدل مادربورد رو یادداشت کنید ،همون لحظه روی کیبورد دکمه Pause/Break رو بزنید ( سمت چپ Num Lock ) که با این کار مدل مادربورد ثابت می مونه و می تونید یادداشت کنید . روی این نوع مادربرد 370 پین پردازنده وجود داره و از پردازنده‌های Celeron، Intel Pentium II، Via Cyrix III و Via C3 پشتیبانی می‌کنه.

نکاتی برای خرید مادربرد

اما معایبی نیز در این مادربردها وجود دارد از جمله عدم پشتیبانی از چند کارت گرافیک و پشتیبانی از RAM با حافظه پایین. مادربردهای Mini-ITX شامل یک اسلات PCIe، ۴ پورت ساتا و ۲ اسلات برای RAM هستند. از جمله مادربردهای Mini-ITX، می‌توان به مادربرد Gigabyte Z690I Aorus Ultra اشاره کرد. ممکن است انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ مهم به نظر نرسد، اما باید در هنگام خرید مادربرد به مشخصات و قیمت مادربرد دقت کنید. انتخاب یک مادربرد گیمینگ خوب بستری مناسب را برای طراحی سایر اجزای سیستم رویایی شما فراهم می‌کند و همچنین تجربۀ بازی شما را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

باندل مادربرد مادربورد فنوم amd phenom cpu

روش دیگر نحوه فهمیدن مدل مادربرد این است که جعبه آن را مشاهده کنید. اگر جعبه را دارید، می‌توانید مدل آن را از روی برچسب اطلاعات مشاهده کنید. پین های شکسته شده؛ تخلیه الکتریسیته ساکن و سایر موارد شما را به سمت تعمیرکاران و یا فروشگاه های قطعات کامپیوتری هدایت می کند. مشکلات دیگری مانند آسیب های ناشی از آتش سوزی، آسیب های ناشی از دود؛ آب و حتی ضربه های فیزیکی می توانند باعث خراب شدن مادربرد و حتی قطعات داخلی کامپیوتر شوند. ارتقاء به رم جدیدتر به مادربردی نیاز دارد که از این ماژول رم جدید پشتیبانی کند.

اما به جز این مادربرد، برند ایسوس نیز با مادربرد ASUS B250 MINING EXPERT این روزها توانسته است حسابی جای خود را در میان علاقمندان به این حرفه باز کند. گرچه پردازنده اینتل همچنان در عملکرد تک هسته ای بسیار قدرتمندتر از ای ام دی است، اما وقتی صحبت از عملکرد چند هسته ای به میان آید، پردازنده رایزن بی مانند است. به عنوان مثال مادربرد B350 MORTAR از برند MSI از چیپ ست B350  شرکت ای ام دی استفاده می کند و این چیپ ست در کنار سوکت سی پی یو AM4 امکان استفاده از سی پی یوهای قدرتمند رایزن را فراهم می آورد. از ویژگی های این مادربرد می توان به این نکته اشاره نمود که چهار اسلات رم روی آن به کار رفته است که این امکان را فراهم می آورد تا 64 گیگابایت رم DDR4 را روی آن ها نصب کنید. اصولا مادربردها را بر اساس شکل و اندازه و تکنولوژی ساخت آن‌ها دسته‌بندی می‌کنند. برای این که بتوانید برخی از نرم‌افزارها را نصب کنید یا سخت‌افزاری را تعویض کنید، به این اطلاعات نیاز پیدا خواهید کرد.

  • هر سیستم، کامپیوتر یا لپ تاب از قطعات مجزایی ساخته شده و در نهایت اسمبل می شود.
  • خوب است بدانید که محصولات این برند رقیب اصلی نام تجاری رادئون از محصولات شرکت AMD است.
  • ایسوس در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۲.۱۱ میلیارد دلار از فروش مادربرد درآمد به دست آورد و به عنوان برترین شرکت‌ تولید و فروش مادربرد در جهان شناخته شد.
  • بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند.

قیمت مادربرد گیمینگ بسیار متغیر است و به تعداد و نوع اسلات‌ها و نحوۀ استفاده شما از آن بستگی دارد. همیشه برندها تعیین می‌کنند که برای ویژگی‌های مشابه چقدر باید بپردازید. به عنوان مثال، برای خرید مادربرد گیمینگ اینتل هزینۀ بالاتری نسبت به مادربردهای دیگر باید بپردازید، اما در عوض خدمات گارانتی و پشتیبانی تیم اینتل را خواهید داشت. انتخاب و خرید مادربرد کیس تقریبا آسان‌تر از یافتن مادربرد مناسب برای لپ‌تاپ است. مادربردهای لپ‌تاپ  به صورت سفارشی ساخته شده و معمولاً برای هر مدل به صورت جداگانه طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند؛ در حالی که مادربردهای کامپیوترها از استانداردهای طراحی خاصی پیروی می‌کنند. شرکت بایوستار یکی دیگر از شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری کامپیوتر می باشد که قدمت این کارخانه تولیدی به حدود 4 دهه قبل باز می گردد.

مادربرد کامپیوتر چگونه کار می‌کند؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار