شیرپروانه ای چیست؟ شیرآلات وگ امید گلستان | kasrasaran

شیرآلات بهداشتی اهرمی ساختمانی توکار و کابینتی مخصوص روشویی و آشپزخانه و سینک ظرفشویی. شیر هایی که اغلب از جنس پی وی سی هستند و مصارف فاضلابی دارند. شیر های برنجی 1/2 اینچ ساختمانی برای استفاده در لوله کشی تأسیساتی مخصوص آب ورودی به ماشین لباسشویی. در این نوع شیر از نیروی برق برای باز و بسته شدن استفاده می شود.

در این حالت سیالات در تماس کمتری با دستگاه قرار می گیرند و از خوردگی در امان خواهد بود. با توجه به مقاومت بالای این نوع شیرهای پروانه ای در کاربردهایی که سیال خورنده در سیستم در جریان است (شیر پروانه ای فلنج دار مستثنی است و دیسک استیل ندارد) مورد استفاده قرار می گیرد. در شرایط خاص و کاربردهایی که علاوه بر خورندگی، سیال حاوی کلر یا نمک باشد استفاده از ولوهای پروانه ای با دیسک استنلس استیل توصیه می شود.

در حالی که به دلیل ساختار شیر گیوتینی، این شیر مشکلی برای کار با این نوع سیالات ندارد. بدنه شیر چاقویی با روش ریخته گری از جنس های فولاد و چدن و استیل و آلومینیوم تولید می شوند. شیر گیوتینی استیل برای صنایع غذایی و دارویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و جنس بدنه و دیسک و سیت رینگ استنلس استیل و جنس سیت تفلون می شود. جنس استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند و معمولا با عملگر پنوماتیک از همان گرید شیر مونتاژ و استفاده می شود. جنس شیر گیوتینی از جنس کربن استیل یا استنلس استیل است و تیغه از از استیل 304 یا 316 ساخته می شود. در صورتی که سیال مورد نظر اسیدی و دارای یون کلر باشد, باید از استنلس استیل 316 استفاده شود که مقاومت خوبی در برابر انواع اسید ها دارد.

مزایای شیر کشویی

شیرپروانه ای چیست؟ شیرآلات وگ امید گلستان | kasrasaran شیر چاقویی برای باز و بسته کردن مسیر حرکت سیال با دو روش دسته ای و اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد، این محصول به دلیل ساختار و طراحی ساده قیمت آن مناسب و طول عمر آن بالا می باشد. شیر گیوتینی پنوماتیک جهت حذف اپراتور در کنترل و تنظیم سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از شیر با نیروی باد فشرده باعث حرکت دیسک در جهت عمودی به صورت خطی می شود. بنابراین شیر پنوماتیک تحت تاثیر نیروی باد مسیر مایعات یا سیالات را باز و یا مسدود می کند. شیرشلنگی برنجی یا پلیمری یا سربی مناسب برای استفاده در حیاط منزل.

معرفی دکمه های ریموت کنترل کولر گازی اجنرال

گيوتيني جهت انتقال سيال با گرانروي بالا (سيال هاي لجني) و يا سيالاتي که داراي ذرات جامد مي باشند مورد استفاده سایت رسمی قرار ميگيرند. مطرح می‌شود و یا تماس با سیال مشکلاتی برای سیستم بوجود می‌آورد، استفاده می‌گردد. شفت یک قطعه بلند از جنس فلز است که برای انتقال انرژی و نیرو مورد استفاده قرار می گیرد. اولین عامل تاثیر گذار در محاسبات و طراحی سیستم های اطفای حریق مساحت ساختمان می باشد. علاوه بر مساحت فضا نوع اسکلت سازه، پوشش سازه از قبیل اینکه پوشش مقاوم در برابر حریق به کار رفته و یا بتن مقاوم در برابر حریق استفاده شده باشد، نیز موثر خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان در انتخاب و خرید تجهیزات و محصولات می‌توانید تماس بگیرید.

  • بسته به نوع فضای کاری سیستم شیرهای پروانه ای بایستی دارای مشخصه های مخصوص به آن فضا باشند.
  • در روش های اتوماتیک این شیر با نصب انواع اکچویتور های عمدتآ پنوماتیکی یا الکتریکی عمل میکند و دخالت اپراتور یت نیروی انسانی در شیرگیوتینی با اکچویتور های اتوماتیک حذف خواهد شد.
  • البته محرک های دستی متداول ترن عملگر برای شیر پروانه ای با سایز کوچک محسوب می شوند.
  • به عنوان مثال با توجه به نوع اتصال به مدل لاگ و ویفری تقسیم می شود.
  • باز یا بسته شدن در این شیر و حرکت دادن پیستون با فشار هیدرولیکی صورت می گیرد.