طراحی داخلی مطب روانشناسی

متریال هایگلاس نیز جلوه بسیار مناسبی برای دکوراسیون و دیزاین کلینیک زیبایی دارد. به نمونه های زیر توجه کنید که چگونه سقف یک کلینیک زیبایی برای مراجعین طراحی شده است. همه ما می دانیم قرمز رنگی است که می تواند ارتباط تاثیرگذاری با اغلب افراد برقرار کند و همین طور افراد می توانند واکنش شدیدی نسبت به آن از خود نشان دهند. اغلب از آلومینیوم و چوب استفاده شود. اگر بخواهید از فضای پلان باز در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی استفاده کنید.

ممکن است در طراحی داخلی دکوراسیون منزل دست شما برای اجرای نورپردازی و میزان نور باز باشد ولی طراحی داخلی مطب زنان و زایمان باید نور کافی و مناسبی داشته باشد تا از نظر روحی و روانی افراد مراجعه کننده راضی باشند. در این زمینه نیز می توان برای استفاده از این حوس پرتی های مثبت ازکار گروه معماری با سابقه و تجربیات درخشانی در ارتباط با دکوراسیون داخلی مطب دارد و قادر است، رویاهای شما را در رسیدن به طراحی داخلی مطب روانشناسی به حقیقت برساند، کمک بگیرید. دکوراسیون داخلی به طور کلی به دو سبک کلاسیک و مدرن تقسیم می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر

مشخصا دکوراسیون ومعماری داخلی فضاهای درمانی و بهداشتی، مخصوصا کلینیک های زیبایی و یا کلینک های پوست و مو از درجه ی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از مهم ترین المان های معماری داخلی، مخصوصا برای فضاهای درمانی بوده اند. سلامت گیاهان و ظاهرشان، نشانه ای از فداکاری یا انسانیت پزشک و کادر مشغول به کار در فضاهای درمانی است. در طراحی داخلی مطب بیماران مطب باید به جای فکر کردن به استرس و درد خود، در ساعاتی که در اتاق انتظار حضور دارند، از اینترنت استفاده کنند و به انواع بازیهای مورد علاقه کامپیوتری خود مشغول شوند. او در پروژه های بی شماری از دکوراسیون کلینیک کار کرده و همیشه عناصر هنری را در کار خود گنجانده است. هزینه دکوراسیون داخلی مطب ها به موارد متعددی ارتباط دارد. برای به وجود آوردن طرحی با پلان باز باید دیوارها را به حداقل رساند و یا در برخی موارد می توان به طور کل آن ها را حذف کرد.

طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که مهندسان معمار و طراحان داخلی، بهترین منابع استاندارد های فضایی را در دسترس دارند و به طور دقیق می دانند که شما برای هر یونیت دندان پزشکی به چه اندازه فضا نیاز دارید تا در عین حفظ آرامش شما، اتلاف فضایی اتفاق نیافتد. از نورپردازی درب ورودی نباید غافل بشیم که چطور باید باشه چون جایگاه بسیار ویژه ای در دکور کلینیک زیبایی داره که نباید فراموشش کرد ، بیشتر طراحان ایرانی به ورودی اهمیت خاصی نمیدهند ، نکته ( استفاده از چراغ های ال ای دی میتونه در کاهش نورپردازی بسیار کمک کنه ) اگر درب ورودی به روی چهره منشی باز شود ، از نظر استانداردهایی که در ضوابط کلینیک زیبایی بیان شده ، کاملا سیستم درستی است ، حتی در عمل روانشناسی هم به این موضوع اشاره شده که ارتباط چهره به چهره استرس را کم میکند. برای درب ورودی می توانید از قهوه ای سوخته، آبی و سبز پر رنگ استفاده کنیم.

دکوراسیون داخلی مطب زیبایی

شما می توانید با در نظر گرفتن آینه های متعدد در مطب خود به وسیع تر نشان دادن فضای آن کمک کنید. حتماً برای شما اتفاق افتاده که به یک مطب دندان پزشکی مراجعه کردید و با چنین فضایی مواجه شدهاید و فرزند شما با استفاده از عناصر سرگرمکنندهای که در آن مطب بوده است، توانسته ساعات خوشی را در آن سپری کند. اما استفاده از این نوع مخزن ها و آکواریوم ها می تواند مزیت های غیر قابل انکاری داشته باشد، این آکواریم ها در دسته ی حواس پرتی های مثبت قرار دارند، چرا که طبق تحقیقاتی روانشناسی که در این زمینه شده است، وقتی چشم به سمت موضوع و لوازمی که درایجاد حواس پرتی می کنند، چرخیده شود، مغز در گیر آن موضوع خواهد شد و این خود باعث ایجاد یه وقفه و استراحت هر چند کوتاه برای مغز و ایجاد تمرکز خواهد شد و این موضوع در نهایت باعث ایجاد احساس آرامش و دور شدن و گذشتن از افکار منفی در مراجعه کنندگان می شود.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

میزان نور در یک فضا تاثیر مستقیم بر روی رفتار بیماران می گذارد استفاده از نور مستقیم مناسب ترین نور پردازی برای طراحی داخلی مطب روانشناسی میباشد پیشنهاد می شود که در اتاق انتظار از نور طبیعی بهره گرفته شود اما اگر امکان این کار وجود نداشت حتما سعی کنید که در اتاق روانپزشک از نور طبیعی استفاده کنید اگر نور طبیعی به صورت درست به فضا هدایت شود تاثیر خوب و آرام بخشی بر روی مراجعه کنندگان می گذارد. استفاده از نور پردازی های زیبا و چراغ ها و لامپ های منحصر بفرد، در دکوراسیون داخلی مطب ها بسیار می تواند موثر باشد. هر چقدر که متراژ ساختمان مطب بیشتر باشد و به عبارت دیگر ساختمان مطب بزرگ تر باشد، بدیهی است که به مصالح و مواد اولیه ی بیشتری نیاز است تا دکوراسیون داخلی مطب به اجرا در بیاید. باید به گونه ای رنگ ها را انتخاب کنیم که باعث ایجاد تشویش و اضطراب نشود.

به ویژه در این روزها که رقابت بین مطبها و کلینیکهای دندانپزشکی شدید است، بدون شک بیماران مکانی را برای درمان مشکلات جسمی خود برمیگزینند که در آن راحتتر بوده و احساس آرامش بیشتری کنند. در اغلب فضاهای درمانی از رنگهای ملایم و روشن استفاده میشود چرا که اغلب افرادی که به مطب مراجعه میکنند استرس و اضطراب دارند در نتیجه انتخاب رنگ صحیح میتواند کمک کننده باشد. آنان به این نتیجه رسیدهاند که موارد سرگرمکنندهای مانند یک تلویزیون میتواند در سالن انتظار مطب دندانپزشکی، بسیار خوشایند باشند و اغلب افراد از آن استقبال می کنند. سادهترین روش برای تکمیل دکوراسیون مطب دندانپزشکی، خرید مبلمان آماده و قراردادن آنها در محیط است؛ حال آن که با کمک متخصصین این حوزه شما میتوانید میز رسپشن، نیمکتهای انتظار و همۀ مبلمان خود را بر اساس فرم و شرایط حاکم بر محیط خود طراحی کنید و از داشتن یک مطب دندانپزشکی منحصربهفرد و بینظیر لذت ببرید.

بعلاوه کف سازی بخش درمانی همینطورکه در تصاویر مشاهده میکنید بصورت یکپارچه با متریال اپوکسی به رنگ آبی پاستیلی کار شده است. همچنین میتوانید سایر پروژه های ما را در بخش پروژه ها مشاهده نمایید. بسیاری از پروژه هایی که مرکز طراحی مطب بوم طراحی و اجرا کرده است دارای طراحی مدرن میباشد. پیش از آنکه بر روی این پروژه آغاز به کار کنید، بسیار مهم و حیاتی است که درک روشنی از نوع خدمات پزشکی که قرار است ارائه شود، داشته باشید. در انتخاب متریال، با توجه به نوع مطب پزشک، طراح میتواند از هر نوع متریالی برای طراحی استفاده کند، ولی باید در نظر داشته باشد که مواد و مصالحی که انتخاب میشوند از نظر نظافت مشکلی نداشته باشند.

برای جلوگیری از کسل شدن بیمار، همچنین سرگرم و آرام شدن فرد، سقف ها پتانسیل بالایی دارند. مثلا طراحی داخلی مطب پزشکان اطفال باید از اسباب بازی های ماندگار و امن، کتاب های جالب و خواندنی، جدول های فعالیت های ذهنی، نقاشی دیواری خوش رنگ، یک مجموعه تلویزیونی با انیمیشن های جالب و دیگر موارد سرگرم کننده برای کودکان برخوردار باشد. استفاده از لوازمی که باعث حواس پرتی مثبت در بیمار و یا مراجعه کننده می شود، برای طراحی مطب خوب است. همان طور که در بالا هم به این نکته اشاره کردیم، با کمک گرفتن از این مقاله و مطالب آن که تمام نقطه نظرهای طراحی و دیزاین داخلی یک مطب خوب و ایده آل را از نظر رنگ های انتخابی و روانشناس آن ها، متریال به کاربرده در فضای داخلی مطب، مبلمان و صندلی های به کار رفته در مطب، استفاده ازتم طبیعت و آثار هنری وتابلوها، استفاده از ابزار و لوازم با کارآیی حواس پرتی مثبت، منع استفاده از وسایل الکترونیکی در مطب و…

همان طورکه میدانید درب های اتوماتیک می توانند کاربرد بسیاری در مطب های دندانپزشکی داشته باشند و از این جهت نیز می توانند سالن انتظار را از بخش های درمان جدا کنند تا در دیدرس بیمار نباشد. سیستم نوبت دهی قوی در یک مطب زنان و زایمان، وقت مشاوره او با دکتر را به شکلی تنظیم میکند تا در کمترین زمان ممکن در مطب منتظر بماند. هرکس تجربه انتظار در مطب دکتر را داشته باشد ، میداند که اتاق انتظار، مکان استرسزایی است. در عکس مطب دکتر زیر میتوانید به خوبی کابینتهایی که در اطراف فضا طراحی شده اند را ببینید؛ هم چنین با طراحی کف با استفاده از دو رنگ طوسی و نارنجی به خوبی محدوده صندلی مخصوص مراجع کننده را نشان داده است.

توصیه میکنیم برای بهرهمندی از این خواص از بهکاربردن گیاهان مصنوعی خودداری کنید و تجربۀ لمس واقعی گیاهان سبز را در اختیار مراجعین طراحی داخلی مطب پزشکی خود قرار دهید. بنابراین این مقاله دارای 5 قسمت است که بخش 1 را در این مقاله بررسی میکنیم و برای مطالعه 4 بخش دیگر میتوانید روی لینک مربوط به هر بخش در بالا کلیک کنید. دراین قسمت یکی دیگر از نمونه کارهای لوکس گروه ساختمانی ناتک را مشاهده می کنید که در آن مجموعه ناتک اقدام به طراحی داخلی دکوراسیون مطب پزشک نموده است. به عبارت دیگر، دکوراسیون منحصر به فرد و جذابی که به این شکل و بر اساس شخصیت و علایق پزشک ایجاد می شود، به ارتباط عمیق تر بیمار با پزشک کمک می کند. به طور مثال طراحی کلینیک کودکان با دیزاین کلینیک زیبایی یا طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی متفاوت بوده و طراحی منحصر به فرد و مخصوص به خود را می طلبد.

دکوراسیون داخلی مطب زنان

یک طرح بینظیر و زیبا برای جلب توجه مراجعه کنندگان و فراموش کردن لحظه ای بیماریشان. معمولا دیوار ها اولین چیزی است که توجه آنها را جلب می کند. علاوه بر اینکه باعث سرگرمی بیمار شوید، باعث جلب اعتماد بیشتر نیز شوید. لذا هزینه ی تمام شده برای اجرای دکوراسیون نیز بیشتر خواهد بود. این مطب، متعلق به یک متخصص زنان و ناباروری است.انعکاس روحیه و تجربه پزشک متخصص در طراحی دکوراسیون داخلی مطب نمایان است. این شرایط برای شما که به عنوان یک متخصص پزشکی می خواهید بیماران هنگام معاینه آرام و خونسرد باشند، ایده آل نیست. در این مقاله نکاتی را به همراه نمونه تصاویری از دکوراسیون دندانپزشکی قرار دادیم تا شما تا حدودی با طراحی مطب آشنا شوید. در ایجاد محیطی آرام که باعث آرامش افراد شود، چه کاری از شما ساخته است؟ به دلیل تاثیرات بالایی که رنگ بر روحیه و خلق و خوی افراد دارد توجه به آن در طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی اداری اهمیت بسیار بالایی دارد.

طراحی داخلی مطب مدرن

پس از آن نوبت میرسد به اینکه با برنامهریزی مناسب، جانمایی صحیح فضاها و در نظر گرفتن همۀ استانداردهای لازم، طرحی ارائه کنیم که جوابگوی نیازهای همه کاربران باشد و احساس رضایت را برای آنها به ارمغان بیاورد. با داشتن آگاهی نسبت به حوزۀ تخصصی مطب دندانپزشکی و استانداردهای موجود در طراحی آن میتوانیم به طرحی برسیم که علاوه بر زیبایی، پاسخگوی همۀ نیازهای فضا و کاربران آن نیز باشد و حفظ تناسب میان این دو عامل، یعنی عملکرد و زیبایی از مهمترین چالشهای طراحی محسوب میشود. با توجه به نکاتی که در مورد طراحی و دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی در بالا گفته شد، میتوان فهمید که تا چه حد نیازهای انسانی و استانداردهای فضایی در طراحی این فضا در نظر گرفته شده است.

دیواره ها را مورد استفاده قرار دهند اما تلاش می کنند که از دیواره های کوتاه و نیمه استفاده کنند تا از این جهت بتواند طراحی پلان باز را برای محیط مد نظر خود داشته باشند. در زمان اوج کرونا هستیم و این به این معناست که تا میتوانید مراقب کادر پزشکی و مراجعه کنندگان خود باشید و از ماسک ، اسپری ضد عفونی کننده استفاده کنید. به دلیل حضور مدتدار بیماران در مطب، نمای داخلی میتواند ارزیابی کلی از نحوه ارائه خدمات در آن مکان به مراجعه کننده بدهد. بسته به هزینه هایی که شما مدنظر قرار داده اید، مشاور طراحی گروه معماری بام که بهترین گروه در ارتباط با طراحی داخلی مطب روانشناسی می باشد، قادر است، گزینه های متفاوتی را چیش روی شما قارا دهد و به شما ارائه نماید. علاوه بر این، طراحی محیط داخلی مطبتان با توجه به شرایط روحی خودتان، در حفظ روحیه شاد شما مؤثر خواهد بود و از خستگی و کسالت کار طولانی در یک محیط بسته میکاهد.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

در طراحی داخلی مدرن مطب ها ،صرفا جنبه فیزیکی طراحی داخلی مد نظر نیست.در مجتمع های درمانی ، طراحی و معماری فضا باید به گونه ای باشد که شخص مراجعه کننده احساس امنیت و آرامش داشته باشد.به همین دلیل یک طراح داخلی که بصورت تخصصی بر روی دکوراسیون یک مطب و یا هر نوع فضای پزشکی دیگری میخواهد کار کند باید روانشناسی اجسام ،روانشناسی احجام و همچنین روانشناسی رنگ ها را به خوبی بلد باشد تا بتواند فضای مجتمع خدماتی پزشکی را به فضایی راحت و آرامش دهنده برای بیماران و همراهان آنها تبدیل کند.